Sv: Vi som springer!
Du kommer inte alls att uppleva några problem av att springa bara en till två gånger i veckan. Med en gång i veckan kommer du dock förmodligen att uppleva en liten prestationsförsämring men med två kommer du att kunna bibehålla det du har idag. Kan du få till två dagar i veckan så tror jag att det är guld värt. Kanske ett av passen kan gå på löpband i samband med att du går på pass?
*kl*
Jag har nu tänkt hålla igång löpningen så smått under vintern för att kunna satsa lite mer rejält i vår igen (tycker verkligen illa om att springa i ösregn, lera och mörker, så det är ingen idé att sätta för höga mål där). Målet är en gång i veckan, i bästa fall två. Nu i våras och somras har jag sprungit i snitt två gånger i veckan, runt milen båda gångerna. Funkar det även när man springer bara en gång i veckan? Jag är orolig för att knän och ligament ska ta stryk. Jag går på pass tre gånger i veckan så jag håller ju igång, men löpningen skapar ju lite speciell belastning jämfört med annan träning. I en idealisk värld skulle jag vilja springa milen en gång/vecka och 5 km en gång/vecka, men realistiskt sett kommer det nog bli många veckor när det bara blir ett av passen, troligtvis det kortaste. Tror ni det skulle fungera, tillsammans med min andra träning?
Du kommer inte alls att uppleva några problem av att springa bara en till två gånger i veckan. Med en gång i veckan kommer du dock förmodligen att uppleva en liten prestationsförsämring men med två kommer du att kunna bibehålla det du har idag. Kan du få till två dagar i veckan så tror jag att det är guld värt. Kanske ett av passen kan gå på löpband i samband med att du går på pass?