Sv: Vi som springer!
kl
Jag vill bara klappa mig själv på axeln lite, eftersom jag sprang 5 km för första gången på.. tja, nånsin?! Jag vet att det inte är nån vidare bedrift bland alla supermänniskor som springer flera mil i veckan (

) men jag är nöjd ändå! 40 min tog det, i varierad skogsterräng. Jag hade nog stannat flera gånger om ifall jag inte haft en kompis med som pushade mig.
Mellan 2 och 3 km var det segt (kom ut ur den skuggiga skogen till ett kalhygge = VARMT!) och kring 4 km. I slutet hade jag ändå krafter nog att springa på lite extra och det kändes väldigt väldigt skönt!
Så nu ska vi ut och springa igen på onsdag, jag som alltid totalvägrat att springa med andra människor innan... prestationsångest? Näe va..
En liten presentation då:
24 år och insåg i början av våren att det var dags att ta tag i min näst intill obefintliga kondition. Sprang några gånger, tänkte "fan i helvete det här går ju inte!". Konditionen tog slut innan jag ens var lite trött i benen, trots backar och dylikt. Började om några veckor senare och satsade på att springa lååångsamt, och upptäckte att det var mycket roligare när jag inte kände för att kräkas.
Nu när jag överbevisat mig själv (trodde aldrig jag skulle klara 5 km!) så är mitt mål att klara de 5 på 30 minuter... nån gång i framtiden.

Och den dagen jag klarar det springer jag blodomloppet eller lundaloppet!