Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som springer!

kl

Jag smyger in i tråden. :) Jag kom igång och tränade jättebra i april, sen över påsk blev det en veckas uppehåll pga sjukdom och sen har det varit lite si och så. Har sprungit ett par gånger och sänkt mitt rekord på min runda som är ca 5 km. Detta betyder ingen fantastisk tid, tidigare har jag inte orkat springa hela rundan som är ganska så kuperad, då hamnade tiden på ca 40 minuter. Sist jag sprang rundan så lyckades jag springa hela tiden! :) Visserligen släpade jag mig uppför "mördarbacken" och ibland gick det väääldigt långsamt, men jag sprang hela tiden och är väldigt stolt över det! Tiden hamnade då på 37 minuter.

Nu har jag inte tränat så mycket de sista tre veckorna, har däremot sprungit Stockholm City Cup som är en orienteringstävling i stadsmiljö, vet inte om någon hört talas om den. Riktigt kul i alla fall, även om det märktes att konditionen inte var på topp.

Men i alla fall, nu tänkte jag fortsätta träna, ca 3 gånger i veckan är det tänkt. Om en vecka byter jag tillfälligt bostadsort över sommaren, ska bli intressant att se vad för löprunda jag kan hitta där. Får springa runt med stadskartan först tror jag så jag inte springer vilse :D

Jag hade en ganska så klargrön tröja och trekvartstights på mig, så frågan är; var det jag? :D Kan inte minnas att jag såg dig, jag var nog inne i mitt. Var på väg att bli jäkligt sen till att möta min löpgrupp, så jag sprang typ och räknade sekunder för att försöka lista ut hur fort jag behövde pinna på för att hinna. :p

Jo, det var grönt, (jag fick för mig något åt varselvästhållet) sedan tror jag att jag också såg tillstymmelse till hörlurar?

Hade jag cyklat på lite till så hade du nog sett mig för att då hade vi krockat :angel: (vilket hade varit mitt fel, jag vinglade på över cykelbanan som en fulltankad balanslös dromedar ;))

*kl*

Sprang Vårruset i onsdags, startade långt bak i andra startgruppen, vilket eg. är en grupp över den jag "skulle" ha tagit. Men har inte det minsta dåligt samvete för det eftersom hela första kilometern ändå stod i princip still. Jag fick kryssa runt gående personer hela loppet. Väldigt trist, hur tänker de som startar så tidigt och inte ens orkar springa hela loppet? Tror iofs att många inte pallar vänta på de grupper de borde startat i... Tror nog att det här är sista gången jag är med, och det är trist eftersom det annars är bra stämning osv. Tog mig i mål på ca 29 min.

Men, nu kommer en uppgift till er bukefalister! Jag har fått för mig att springa Sthlm halvmarathon i september, och behöver påhejning! Har aldrig sprungit distansen förr. Har lyckats med milen en gång... Så nu har jag ett digert träningsschema framför mig! Men jag tycker om att sätta upp mål med min träning :bump:

kl

Sprang min 5 km-runda idag och lyckades sänka mig med ca 1 minut! Härligt. Men herregud vad segt det gick runt 3,5-4 km :p Kroppen skrek att den ville gå (eller helst lägga sig ner) men jag hade bestämt mig för att SPRINGA HELA VÄGEN :D Och det gjorde jag också, ökade litegrann sista 700 m kanske och föll ihop i en liten hög när jag var klar. Jag som aldrig har kunnat pressa mig förut, bara att övertala mig själv att springa hela vägen är ett STORT framsteg! 36,20 blev nya tiden, förra tiden var runt 37,30 tror jag, mätte inte exakt då. Sjukt nöjd i alla fall! :)

Jaja, vi behöver inte diskutera det. Vi pratar olika språk i den frågan och på ett forum kan man inte vara överrens i alla frågor och man får både läsa och hoppa över inlägg man anser dumma/naiva/olämpliga/whataver. Anser du att mitt inlägg är så fruktansvärt att det riskerar folks liv så får du helt enkelt triangla det.

Jo, det var grönt, (jag fick för mig något åt varselvästhållet) sedan tror jag att jag också såg tillstymmelse till hörlurar?

Hade jag cyklat på lite till så hade du nog sett mig för att då hade vi krockat :angel: (vilket hade varit mitt fel, jag vinglade på över cykelbanan som en fulltankad balanslös dromedar ;))

Tröjan är verkligen sjukt grön, så jag förstår att du fick lite varselvästkänsla. :p

Å jag måste fråga; varför vinglade du som en balanslös dromedar? ;)

Tröjan är verkligen sjukt grön, så jag förstår att du fick lite varselvästkänsla. :p

Å jag måste fråga; varför vinglade du som en balanslös dromedar? ;)

Jag var riktigt hög på hästlukt och dressyrlektion (jag har tagit upp ridningen igen efter ca 10 år med enbart sporadiska tillfällen, så jag bli hög av att bara klappa häst) dessutom hade jag just innan väjat för några tjejer som cyklade i bredd. :D

Nu har jag varit ute i tegsspåret och plågat mig i 500-meters intervaller, fy fanken vad jobbigt det är :eek: Benen kändes tunga och smidiga som telefonstolpar och lungorna var i storlek av en ärta.

kl

Sprang min 5 km-runda idag och lyckades sänka mig med ca 1 minut! Härligt. Men herregud vad segt det gick runt 3,5-4 km :p Kroppen skrek att den ville gå (eller helst lägga sig ner) men jag hade bestämt mig för att SPRINGA HELA VÄGEN :D Och det gjorde jag också, ökade litegrann sista 700 m kanske och föll ihop i en liten hög när jag var klar. Jag som aldrig har kunnat pressa mig förut, bara att övertala mig själv att springa hela vägen är ett STORT framsteg! 36,20 blev nya tiden, förra tiden var runt 37,30 tror jag, mätte inte exakt då. Sjukt nöjd i alla fall! :)

Grattis, låter bra och kämpa på!:bump: Bjuder på lite funderingar;

Jag vet inte, men jag tror (tänkte på det idag när jag sprang 5 km) att ett fel man gör innan man har muskelstyrka och arbetat upp ett bra kondisflås, är att man kör intervaller för tidigt, även om det inte är några avancerade sådana. Jag tror att det först krävs att man kan hålla sin egen kropp uppe i sakta joggingmak och ha flåset på sin sida innan det är dags att börja öka takten.

Jag började springa för några veckor sen, (parrallellt med cykling, hopprepsträning, styrketräning med snoddar och roddträning) gav mig på 5 kilometer spåret på en gång. Men jag har cyklat 9 mil i veckan dom senaste månaderna och därför har jag inga problem alls med att springa. Muskler finns, även om jag känner att det är andra som aktiveras framför cykelmusklerna och konditionen finns, utan tvekan. För första gången på 26 år är det väldigt lätt att springa, så jag kan rekommendera landsvägscykling som komplement till lubbandet:)

Senast ändrad av en moderator:

Jag var riktigt hög på hästlukt och dressyrlektion (jag har tagit upp ridningen igen efter ca 10 år med enbart sporadiska tillfällen, så jag bli hög av att bara klappa häst) dessutom hade jag just innan väjat för några tjejer som cyklade i bredd. :D

Nu har jag varit ute i tegsspåret och plågat mig i 500-meters intervaller, fy fanken vad jobbigt det är :eek: Benen kändes tunga och smidiga som telefonstolpar och lungorna var i storlek av en ärta.

Vill du springa tillsammans med mig någon dag? :) Intervaller och sånt är så förbaskat mycket roligare och lättare när man är två, men jag tar för all del gärna nåt distanspass också (om jag inte är för långsam för dig).

KL

Sprang för första gången efter kristallsjukan. Hade tänkt att bara promenera men jag joggade lite lugnt och det kändes bra, kanske ska satsa på MalmöMilen trots allt. Hade nästan lagt ner det efter uppehållet men det verkar som min grundkondition inte är så tokig trots allt!:D

Hörde en intervju med Evy Palm när jag kom tillbaka från min runda och hon hade många kloka saker att säga. Bland annat att det viktigaste är att hålla sina rutiner - har man bestämt sig för att springa två eller tre gånger i veckan så ska man göra det, man kanske inte behöver ta i så hårt varje gång i början. Huvudsaken är att man GÖR något!

Hon vi var och hejade på på Stockholm Maraton kom in på 4.26 och var riktigt nöjd. Första och sista gången hon sprang.

Men vad roligt Tassetass! Du har en fantastisk upplevelse framför dig. Första gången är magisk!

Jag sprang maran på 3:35 h igår. Det var inte riktigt min dag. Det kändes rätt trögt redan från start, så loppet blev en viljans kamp över kroppen. Den förra segrade dock och jag är ändå riktigt nöjd med resultatet trots att jag missade mitt mål med drygt fem minuter.

*kl*
Jag har klarat mitt första mål för våren 5 km utan att stanna! 5,17 blev det för att vara exakt men det tog lång tid, 38 min. Men attans vad nöjd jag är med mig själv!

Grattis, låter bra och kämpa på!:bump:

Tack! :) Mitt största problem har alltid varit mitt huvud, jag lägger ner när det känns jobbigt. Så det är liksom det jag fokuserar på nu.

Håller med dig, tror det är lätt att man går för fort fram för att man är ivrig att se resultat. Så jag tror på att ta det i sin egen takt och öka på långsamt. :)

Men vad roligt Tassetass! Du har en fantastisk upplevelse framför dig. Första gången är magisk!

Jag sprang maran på 3:35 h igår. Det var inte riktigt min dag. Det kändes rätt trögt redan från start, så loppet blev en viljans kamp över kroppen. Den förra segrade dock och jag är ändå riktigt nöjd med resultatet trots att jag missade mitt mål med drygt fem minuter.

Häftigt att fixa en mara på 3:35 när kroppen inte ens var med. Det är ju lite av ett styrkebesked i sig, eller hur? :bump:

Jag tycker tanken på maran är rätt svindlande. Jag kommer förhoppningsvis ha legat på min målvikt i ett halvår när maran går av stapeln, jag kommer vara klar med ett projekt som tagit två år, jag kommer ha förändrat hela mitt leverne. Vilket kvitto på min framgång det kommer att vara NÄR jag klarar av hela distansen! :banana:

Va' duktiga ni är som springer helmaror! Jag har sprungit två halvmaror när det begav sig och det räckte för mig.

I dag har jag styrketränat för att få lite omväxling och för att spara på knän och benhinnor. Det gör det lättare att springa sedan.

Pratade med min tänkta MalmöMils kompis och nu ska hon på begravning i Stockholm dagen innan och Norwegian verkar inte flyga Stockholm Malmö på lördagar så jag får nog hoppa den. Om jag inte lyckas lura med min bror som inte tränat på ett bra tag så vitt jag vet. Han ingen större lust att springa om jag inte har sällskap. Och det är tävlingar på Jägers samtidigt så - ja...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat

Hästrelaterat

Tillbaka