Sv: Vi som springer!
+ Philosophia
Grymma tider!
+ Philosophia
Grymma tider!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag tog jag det visserligen lugnt med avsikt, eftersom det var så länge sen jag sprang så långt. Målet var att ta sig runt, och jag höll 7-minuterstempo. Men när det är någon kilometer kvar bör man ju rimligtvis öka takten när man inte är trött! Men jag har så otroligt svårt att få mig själv att göra det..
Vill du springa tillsammans med mig någon dag?Intervaller och sånt är så förbaskat mycket roligare och lättare när man är två, men jag tar för all del gärna nåt distanspass också (om jag inte är för långsam för dig).
Grattis till milen!
Om det inte var tävling så är det ju inget självändamål att öka takten.Att öka tempot på slutet ger en typ av träningseffekt och att köra på mindre intensivt ger en annan typ av träningseffekt. Båda typerna behövs, alltså finns det inget "bör ju rimligtvis öka takten".
Killen som jag skrev om som dog var i övrigt fullt frisk och hade inga medfödda hjärtfel eller liknande. Du delar med dig av något du har hört, som du inte har det minsta lilla belägg för, och som kan orska att människor dör. Massor med människor som inte kan något om ämnet läser såna här trådar, tänk på det. Jag tycker din kommentar om att man klarar sig om man känner sin kropp är både naiv och respektlös (jag är väldigt säker på att den avlidne killen hade väldigt bra koll på sin kropp, han var ingen newbie) och lägger därför ner diskussionen här. Du skulle säkert ha bättre förståelse om någon i din närhet blev drabbad (därmed inte sagt att jag önskar att du ska behöva uppleva det).