Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som springer!

*kl*

Har extremt svårt för värme när jag springer (eller ja, jag har alltid svårt för värme men extra svårt när jag ska anstränga mig) så jag var lite rädd att det skulle bli jättejobbigt att springa idag. Cyklade iväg en bit till motionsspår i skogen eftersom mina vanliga skuggfria asfaltsvägar är outhärdliga när det är soligt och varmt. Var lite seg i början men när jag väl kommit igång kändes det så bra att jag sprang en extra liten runda efter den planerade. Istället för 8k blev det 10,6.

Trevligt att vara uppe över 30 km/vecka nu igen, äntligen!

Nu har jag lurat med mig min kompis Maja till Malmö Milen. Någon här som ska springa den?

Både Maja och jag är relativt otränade så vi har sagt att om vi blir trötta så går vi en bit.:angel:

I dag sprang jag en runda som jag mätt till 5 km på nätet men jag vet inte hur exakt jag lyckades pricka in bitarna genom skogen. Men något så när nära 5 km avverkade jag på 35 minuter så jag ska väl orka springa en mil om en månad. Lär inte slå några världsrekord dock.:cool:

Uhh, jag kan inte springa snabbt längre! Idag har jag fått finna mig i att bli omsprungen av hvala ungefär sexton gånger. Ändå tog hon det lugnt!

*halvt kl*

Jag funderar på att köra Sthlm halvmarathon som debut istället för motsvarande lopp i Umeå, mest för att jag tror det blir så jäkla mycket roligare med mycket folk och stort arrangemang.

Någon bukare som har en soffa att låna ut en natt eller två? ;)

*helt kl*

Idag sprang jag med löpklubb för första gången i mitt liv och fy sjutton vad roligt det var! Det var bra upplagt för att alla skulle kunna köra på sin nivå (inom det spann som gruppen är anpassad för) och både ledaren och gruppen var riktigt trevliga typer. Ledaren sa till och med att hon tyckte jag hade löptalang. Sug på den ni, jag är en talaaaang! :D

Om jag ska springa så kan jag erbjuda köksgolv och liggunderlag. Bor tyvärr inte så stort. Men jag har precis upptäckt att jag har fyra olika event den helgen som jag vill delta i och som jag har lite svårt att välja mellan. De kan tyvärr inte kombineras. Och halvmaran ligger dess värre lite risigt till i rankingen just nu.

Kul med de fina vitsorden! :)

Uhh, jag kan inte springa snabbt längre! Idag har jag fått finna mig i att bli omsprungen av hvala ungefär sexton gånger. Ändå tog hon det lugnt!

Det är bättre att springa själv och tajma med en väckarklocka! Det förbättrar ens prestationer oerhört.:angel:

ThomasN: Då kan vi vinka till dig när du springer förbi oss!:banana:

*kl*

Har extremt svårt för värme när jag springer (eller ja, jag har alltid svårt för värme men extra svårt när jag ska anstränga mig) så jag var lite rädd att det skulle bli jättejobbigt att springa idag. Cyklade iväg en bit till motionsspår i skogen eftersom mina vanliga skuggfria asfaltsvägar är outhärdliga när det är soligt och varmt. Var lite seg i början men när jag väl kommit igång kändes det så bra att jag sprang en extra liten runda efter den planerade. Istället för 8k blev det 10,6.

Trevligt att vara uppe över 30 km/vecka nu igen, äntligen!

Jag med, fick börja springa klockan 22-23 på kvällarna när jag flyttade ner hit till Spanien :D

Det är bättre att springa själv och tajma med en väckarklocka! Det förbättrar ens prestationer oerhört.:angel:

Jag fick förklaringen till min långsamhet. Det visade sig att jag inte var riktigt kurant. Jag vaknade upp mitt i natten och hade fruktansvärt ont i halsen och nu är jag superrisig. Jag kan ju i varje fall låtsas som att hvala inte skulle ha sprungit om mig om jag varit helt frisk :angel:.

Någon bukare som har en soffa att låna ut en natt eller två? ;)

Det kan vara lite tidigt att lova mågot, men under förutsättning att sambon inte jobbar el.dyl. så torde en soffa eller en uppblåsbar säng inte vara omöjlig att skramla fram.

Grattis till berömmet förresten! :-)

Ja, jag tror vi väntar ett tag med att spika nåt. :D

Fy vad tråkigt att du blivit sjuk. Ta hand om dig ordentligt! Ät glass. ;)

*kl*

Sprang 13 km idag och det kändes hur bra som helst. Det gick inte fort, men det var inte planen heller då jag var stel som ett kylskåp, men hela passet var så SKÖNT och jag känner att självförtroendet inför Blodomloppet finns där. Ska ju springa 3 km kortare än idag, liksom. :D

Jag sprang mina ungefärliga 5 km på 32 minuter idag. Synnerligen proffsigt klockat med klockan på min mobil. Om jag verkligen skulle vilja veta hur fort jag springer kunde jag kanske använda mig av stoppuret på mobilen men än så länge känns det knappast befogat.

Börjar i alla fall få tillbaka flytet några steg här och där och det känns härligt.:p

Jag hoppar in med några frågor till er som verkar vara igång ordentligt, vilken tid på dagen tycker ni fungerar bäst att springa? Hur gör ni med frukost om ni springer på morgonen?
Jag håller på och försöker komma igång och springa, och jag märker att det är störst chans att jag faktiskt kommer ut om jag gör det direkt på morgonen, men att jag egentligen hade behövt äta innan. Slår jag mig ner för att äta frukost blir jag kvar inne, äter jag inte alls innan blir det bara pannkaka av hela dagen. Funderar på om tricket är att äta en halv banan innan?

Jag har sprungit en kilometer ett par gånger den här veckan, som förberedelse för att haka på stallkompisarna som springer lite längre. Det har gått förvånansvärt bra! Har inte velat ta en längre sträcka och lägga in att jag går, för jag är så seg på att komma igång och springa igen då, säskilt när jag är ute ensam.

Målet är att komma i sådan form att det känns trevligt att springa fem kilometer.

Åh, vad roligt. Vad har du hittat för löparklubb? Jag har funderat men inte vågat, typ på Iksu verkar ju alla vara så duktiga och springa så långt och jag känner mig bara helkass när jag läser om det. Men det skulle ju vara jätteroligt med en löparklubb att få träna med, framförallt en sådan där det finns olika grupper så "alla" kan vara med liksom!

Jag springer gärna på morgonen och då äter jag inget innan, däremot äter jag ordentligt på kvällen. Vi har diskuterat det här tidigare i tråden och jag tror att konsensus var att det går bra att jogga men om man vill träna mer seriöst får man äta något.:)

Åh har de grupper för de som springer lite mer nu? Jag kollade på dem förra sommaren men då var det ju "bara" nybörjargrupper typ för dem som knappt kunde springa 2 minuter så jag tyckte inte det var någon ide att prova då. Men då måste jag kika på dem, tack för tipset. Vem vet vi kanske ses;)

Ah, de kör för mer vana nu. Sen är det rätt stor spridning i åtminstone min grupp, men när vi t.ex. körde backar i torsdags så är det ju bara för mig att ta i mer och springa ett par gånger mer än de som är lite mindre vana. Krasst sett spelar det ju ingen roll vad någon annan gör när det gäller såna pass, bara ledaren är bra nog på att coacha alla på deras respektive nivå. Värre blir det ju när man snackar distanspass, då vill jag ju att det ska gå lite fortare än när jag kör själv och går det för långsamt ger det inte så mycket.

Men maila Lena och Åsa och berätta dina förutsättningar, så kommer de säga vilken grupp de tycker passar dig, eller om du är för grym. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat

Hästrelaterat

Tillbaka