Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad kul @Philosophia! Jag var i Berlin och sprang i Tiergarten i somras, nästan så att man blir lite sugen på ett maraton där någon gång.

Själv är man förkyld utan bara helskotta, så det blir ingen träning på några dagar.

Jag kan verkligen rekommendera Berlin maraton! Det är platt som en pannkaka, eller till och med nedförsbacke hela vägen. Sjukt lättsprunget!

Är det någon mer än jag som springer Tunnelloppet på lördag? Jag är sjukt taggad faktiskt. Ska bli skoj, även om jag räknar med stor trängsel. Skulle vilja få en bra tid, men jag tvivlar. Dels på övriga tävlanden, och dels på hur träningshösten blev. Men jag känner mig ganska förberedd ändå.

Är det någon mer än jag som springer Tunnelloppet på lördag? Jag är sjukt taggad faktiskt. Ska bli skoj, även om jag räknar med stor trängsel. Skulle vilja få en bra tid, men jag tvivlar. Dels på övriga tävlanden, och dels på hur träningshösten blev. Men jag känner mig ganska förberedd ändå.

Lycka till! Kul med ett lopp som man bara får möjlighet att springa en enda gång.

Jag hade velat springa, men har sedan länge planerat att dricka stora mängder champagne (eller gravöl) i morgon kväll. Så det blev ingen anmälan till loppet för min del. Jag har dessutom haft en rekordlång förkylning och är inte alls i skick för snabbdistans.

Var ute och joggade 6km med hästen i helgen. Premiär för oss och det verkar som damen uppskattade det :) var bara en viss diskussion ibland om vem som skulle få bestämma tempot..

Har annars tagit det rätt lugnt ett tag, ett löppass med skidstavar har det bla. blivit. Kändes bra och höfterna har funkat med bara väldigt liten känning sista passen.

Är avundsjuk på er som kan springa både fort och långt och pressa tider men med tålamod, styrketräningspass och yoga hoppas jag också komma dit!

6 km som premiärrunda är väl jättebra! Mer än så ska man nog inte göra första gången om man vill hålla kroppen fräsch och hel.

Åkte på ryggskott i måndags så ingen löpning den här veckan... var rätt mör efter Vinterloppet så inte mycket hände efter :) Men förhoppningsvis nästa vecka kan jag komma igång igen.

Måste bara berätta om kvällens intervallpass med löparklubben. Korta intervaller i backe. 300m. Längs en liten grusväg genom mörka skogen. Vägen kantad av marschaller var tionde meter! Vilken känsla. Gissa om det var lätt att springa!

Åh vad härligt @niak! Och fett fett fett med berlin!!

Jag är förkyld som flera andra och kommer förmodligen vila hela veckan. Passar dock bra då jag haft lite känningar av benhinnorna. Asså sjukt banalt påpekande men hoppas hoppas hoppas verkligen vintern blir mild så man kan springa mycket på gruslersörjan i spåren, vette tusan om jag håller för asfaltsdistans.

Och jag hoppas istället att det tvärtom blir ordentligt med snö så jag kan åka massor med skidor! :)
Gillar bäst att springa på små stigar men det känns lite för blött för det nu och mörkt på kvällarna, så jag vill ha snö!

@Jonaz roligt med tunnelloppet! Jag funderade på att anmäla mig men det var fullt. Blir nog en härlig upplevelse!

I onsdags sprang jag och en kollega i elljusspåret. Vi sprang 6 km tillsammans och sen sprang jag 3,3 till. Det tog prick en timme och jag höll ett medvetet lugnt tempo. Det kändes toppen och jag var knappt andfådd efteråt.

Hrm... Sprang en mil idag trots att jag egentligen inte kände mig helt frisk från förkylningen. Bad choice. Det gick förvisso bra att springa, men efteråt blev jag otroligt trött och sov en timme på soffan. Det får bli vila veckan ut. Typiskt, nu när jag bara har tre mil kvar innan jag har nått mitt årsmål på 200 mil! Hade ju tänkt klara det innan veckans slut, men det får bli nästa vecka i stället.

Apropå underlag så springer jag gärna på asfalt, även om jag trivs bäst på våra vackra skogsstigar. Hoppas dock på en vinter utan allt för mycket halka, eftersom det är lite väl stumt för höfterna att springa med Icebugs.

Jag blev också sjuk idag. Smittar tråden? ;)

Hade planerat att springa långpass med en kompis imorgon men det blir såklart inte av. Varför är man aldrig så sugen på att träna som när man inte kan eller får göra det?

Tunnelloppet gick kalas. Kändes bra tungt vid halvmilen men då var tempot högre än jag är van vid. Det var väääldigt mycket folk och alldeles för många gick och bitvis var det trångt med mycket zickzackande för att komma förbi. En hel del backar, men förstås också mycket nedför.

Tid på milen 41:48 och personbästa vid tävlingsdebut. Känns sjukt bra. 4:10 är riktigt snabbt för att vara mig. Ligger på totalt ~1200:e plats och av 42000 startande lägger mig det i det övre skiktet bland de 3% bästa.

Hur kul som helst och nu är jag taggad till fler lopp. Halvmara nästa år är målet!!

Wow! Vilken tid du klarade trots trängseln! Låter som en häftig upplevelse!

Jag har sprungit 7km med stavar idag, extra tryck med stavarna uppför för att få armstyrka och spara mina ömmande ljumskar, funkade bra! Kändes som ett lagom jobbigt pass men efter maten somnade jag två timmar, var visst mer ansträngande än jag trodde...

Imponerande @Jonaz!

Idag beställde jag skor från Wiggle. Det blev ett par väldigt billiga (under 700:-), men tråkigt svarta (den enda färg som erbjöds i min strl) Asics Cumulus. Tycker väldigt mycket om den skon och tycker ännu bättre om priset :angel:. Tänkte först beställa från Sportamore eftersom jag fått fel strl från Wiggle och det är rätt komplicerat med retur, men det var väldigt tunt med neutrala skor i strl 42 och det blir så många extra hundralappar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka