Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snyggt jobbat @NagelacksBeroende och @cili (Nu så! Rätt person taggad! ;) )

Själv undrar jag ibland om jag verkligen går på universitetet. Idag har vi spelat trummor och hummat takter :p

Men sen har jag också fått ovärderlig hjälp med min egna röst av min praktikhandledare. Jag har gått runt med en diffus smärta i halsen var och varannan dag sen jag var i tidiga tonåren. Nu, efter att ha haft egna patienter med samma problematik, föll poletten ner: en ökad känslighet och dålig röstteknik. Så nu har jag satt upp lappar med "sänk" och "läck" lite överallt för att bryta den 10 år gamla onda cirkeln :up:
 
Någon som pluggar informatik, systemvetenskap, systemutveckling ???.. Kärt barn har många namn.

Funderar på att studera bla. lite Python vid sidan av kurserna, då det inte ingår i mitt program.
Sånt växande språk och verkar vara det som somliga arbetsgivare frågar om. :angel:
 
Någon som pluggar informatik, systemvetenskap, systemutveckling ???.. Kärt barn har många namn.

Funderar på att studera bla. lite Python vid sidan av kurserna, då det inte ingår i mitt program.
Sånt växande språk och verkar vara det som somliga arbetsgivare frågar om. :angel:

Alltså, mina associationsbanor: "va? finns det universitetskurser i Monty Python?!" :rofl:
 
Vet ni om det finns något snitt för antal högskolepoäng folk har i Sverige?
Skulle vilja veta hur jag ligger till i jämförelse med övriga befolkningen. "Den som har flest poäng när den dör vinner" brukar jag säga till Danne när han suckar över mina kurser, men jag vet ju inte hur många poäng som saknas till toppen ;)
 
Vet ni om det finns något snitt för antal högskolepoäng folk har i Sverige?
Skulle vilja veta hur jag ligger till i jämförelse med övriga befolkningen. "Den som har flest poäng när den dör vinner" brukar jag säga till Danne när han suckar över mina kurser, men jag vet ju inte hur många poäng som saknas till toppen ;)

Hahaha! Hur många har du? :D
 
Hahaha! Hur många har du? :D
Långt ifrån tillräckligt :p Ligger runt 200 "bara". Har 1,5 år kvar på programmet så det ger ju dryga 90 till när jag gått klart, vilket fortfarande inte når upp till några imponerande siffror. Läser en del extrakurser dock, vilket jag inte planerat att sluta med, och det är det han undrar varför jag gör (följt av svaret att den som har flest poäng när den dör vinner, samt att jag gillar att lära mig mer inom mina intresseområden såklart :p ). Jag har alltså inga seriösa planer på att försöka nå någon poängtopp, men det vore roligt att veta hur mina poäng står sig mot snittet (för om jag inte nått dit än så är det definitivt ett mål att sträva mot ;) )
 
@cili Aha, okej! haha. Det lät som om att du skulle snitta på 500 hp eller något redan när du sa sådär. :D Men ja, det vore intressant att se!

Jag var tvungen att kolla hur många jag har nu bara för det. 265,5 hp nu, och när programmet är färdigt så blir det 445,5 hp.
 
Var tvungen att kolla mina poäng :angel: ca 290 hp i nuläget, kommer bli 380 ungefär när programmet är klart.

--------

Ångesten för caset är i stort sett borta nu, har suttit och grejat med det idag och nu känns det mycket bättre. Ska köra på imorgon också så har jag nog rätt hyfsad koll på läget hoppas jag!
 
@cili Jag har en bekant som tog en kandidat och sen hoppade på läkarprogrammet, vilket blir 510 poäng i mitt huvud. En annan har typ fem halva utbildningar i bagaget och dryga 10 år på universitetet; jag kan bara drömma om hur många poäng det blir.
 
Har kollat in höstens (och våren 2017) utbud av distanskurser, men dealat med mig själv att jag inte ska läsa mer än 150% nån gång under terminen. Så det blir en eller två 7,5hp-kurser, beroende på vad jag hittar och mellan vilka veckor dom går (det är ju snart dags att söka! :bump: ).
Den kurs som jag skulle samla poäng för att komma in på verkar inte erbjudas på höstterminen, så det var ju snopet :p

För att komma med i 500 hp-klubben behöver jag (utöver resten av mitt program och pågående kurser) läsa 26 st 7,5-kurser. Jag har att göra ett tag ;)
 
När man försöker plugga och huvudet känns som ett stort fluff inuti och huvudvärken dunkar i tinningarna... :crazy: Det går inte så bra. Jag får nog ge upp ett par timmar och försöka senare idag känns det som.

Hur gör ni när huvudet inte är med?
 
@Haemoglobin:

Jag läser systemvetenskap :angel::D
Python är väldigt roligt och användbart, samtidigt vill jag nog tipsa om JavaScript och PHP också :up:

@zassoo: Jadu, jag går igenom det där i detta nu - min lösning är att göra en lista och skriva ned de 3 viktigaste sakerna som skall fastna. Bara kunna dem och släppa det sedan om allt känns: :wtf:
 
@Haemoglobin:

Jag läser systemvetenskap :angel::D
Python är väldigt roligt och användbart, samtidigt vill jag nog tipsa om JavaScript och PHP också :up:

@zassoo: Jadu, jag går igenom det där i detta nu - min lösning är att göra en lista och skriva ned de 3 viktigaste sakerna som skall fastna. Bara kunna dem och släppa det sedan om allt känns: :wtf:
Åh vad kul med en fellow systemvetare! :D PHP är faktiskt med bland mina mål. Javascript är ju rätt bra att kunna det med. Har ungefär 8st språk+ annat jag tänkt lära mig själv utöver programmet. Vill vara så preppad som möjligt efter examen. ;)
 
När man försöker plugga och huvudet känns som ett stort fluff inuti och huvudvärken dunkar i tinningarna... :crazy: Det går inte så bra. Jag får nog ge upp ett par timmar och försöka senare idag känns det som.

Hur gör ni när huvudet inte är med?

Svarar så tråkigt som jag brukar; jag pluggar ändå. Hade jag inte gått hem från jobbet under samma omständigheter så lägger jag inte heller igen böckerna.
 
Åh vad kul! :D PHP är faktiskt med bland mina mål. Javascript är ju rätt bra attkunna det med. Har ungefär 8st språk+ annat jag tänkt lära mig själv utöver programmet.

Systemvetenskap är :love::bow:
(Bortsett från nu när jag pluggar nätverkssäkerhet. Detaljerna gör mig snurrig).

Haha, det är bara att börja plugga!
Det gäller att läsa standarder, öva och öva igen. Google is your friend! :up:
 
Svarar så tråkigt som jag brukar; jag pluggar ändå. Hade jag inte gått hem från jobbet under samma omständigheter så lägger jag inte heller igen böckerna.

Ja usch vilket tråkigt svar :D Men egentligen har du ju rätt. Däremot ska jag styra om plugget, från krångliga foderstatsberäkningar till att plugga på grunderna. Det ska ju också göras men passar hjärnkapaciteten bättre idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
529
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 907
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp