Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon här som har skrivit en prövning i Matte 3? :) Eller en prövning över huvud taget?
Har gjort en prövning i idrott samt tentat av hela det som då hette Matte A på ett stort prov (men det kallades inte prövning eftersom jag gjorde det inom kursens ordinarie tid på gymnasiet). Vad tänkte du på?
 
Har gjort en prövning i idrott samt tentat av hela det som då hette Matte A på ett stort prov (men det kallades inte prövning eftersom jag gjorde det inom kursens ordinarie tid på gymnasiet). Vad tänkte du på?

Ja jag tänkte väl typ på vilken nivå det ligger :) Hur svårt är det att få godkänt? Svårt för dig att svara på kanske om det var ett tag sedan du gjorde det :p
 
Är det någon här som har skrivit en prövning i Matte 3? :) Eller en prövning över huvud taget?

¨jag gjorde för ett år sedan, kuggade tyvärr. det var tre delar men du börjar med att skriva en del som innehöll korta svar utan att du behövde visa uträkning sen kom nästa del där du fick problem att lösa och skulle beskriva dina lösningar. om du klarade de två delarna så får du sen göra en muntlig del, den fick jag aldrig göra för jag kuggade på de andra delarna. tips är att plugga gamla prov!

bör tillägga att jag pluggade själv till provet så hade ingen hjälp och har svårt för matte.
 
Ja jag tänkte väl typ på vilken nivå det ligger :) Hur svårt är det att få godkänt? Svårt för dig att svara på kanske om det var ett tag sedan du gjorde det :p
Mina två upplevde jag som väldigt lätta. Men så var ju matte a ingen svår nivå heller ;)
 
Det är inte ofta man skickar in ett grupparbete 5 dagar innan deadline :D Skönt att ha det klart.

Nu kan jag hänge mig åt ångesten för caset :crazy: Känns som att jag blivit dränkt av en massa siffror som jag inte förstår mig på, utsparkad med ett "lycka till!" :arghh:
 
Hur gör ni för att hålla hjärnan fungerande vid praktik?
Vi ska vara ute från denna veckan till påsk, och jag är så vansinnigt trött på eftermiddagar/kvällar att jag inte orkar göra något annat. Det hade varit helt okej, om det inte vore för mina extrakurser som jag måste hålla mig i fas på (dom slutar också vid påsk).
Just denna veckan är rätt lugnt, för jag har "bara" en inlämningsuppgift på ca 2000 ord samt en dugga (som jag måste sätta så gott som alla rätt på vid första försöket), eftersom jag försökt beta av så mycket som möjligt i förväg. Men framöver blir det ju värre. Finns det några tips för att boosta hjärnan och övervinna den här enorma hjärntröttheten som kommer av alla intryck och hårt fokus under dagarna?
 
Hur gör ni för att hålla hjärnan fungerande vid praktik?
Vi ska vara ute från denna veckan till påsk, och jag är så vansinnigt trött på eftermiddagar/kvällar att jag inte orkar göra något annat. Det hade varit helt okej, om det inte vore för mina extrakurser som jag måste hålla mig i fas på (dom slutar också vid påsk).
Just denna veckan är rätt lugnt, för jag har "bara" en inlämningsuppgift på ca 2000 ord samt en dugga (som jag måste sätta så gott som alla rätt på vid första försöket), eftersom jag försökt beta av så mycket som möjligt i förväg. Men framöver blir det ju värre. Finns det några tips för att boosta hjärnan och övervinna den här enorma hjärntröttheten som kommer av alla intryck och hårt fokus under dagarna?

Är det kurser utanför programmet som du läser? Annars borde ni ha tid avsatt i schemat för att hinna med även de kurserna.

Har tyvärr inga vettiga tips. Jag har bara praktik en dag i veckan men känner igen det där - är helt utslagen efteråt. I mitt fall har dock skolan tagit i rätt rejält när det kommer till tid för förberedelse och självstudier. Jag är bara schemalagd tre dagar i veckan för tillfället :o
 
Är det kurser utanför programmet som du läser? Annars borde ni ha tid avsatt i schemat för att hinna med även de kurserna.

Har tyvärr inga vettiga tips. Jag har bara praktik en dag i veckan men känner igen det där - är helt utslagen efteråt. I mitt fall har dock skolan tagit i rätt rejält när det kommer till tid för förberedelse och självstudier. Jag är bara schemalagd tre dagar i veckan för tillfället :o
Det är utanför, så jag får skylla mig själv ;)

Just nu önskar jag mig egen hemtjänst, för jag är så trött i hjärnan att jag inte ens orkar laga mat p.g.a. att det blir för många moment och kräver fokus för att inte bränna det som tillagas. Tänkte dock lösa det genom att värma risgrynsgröt i micron istället...
Helt galet hur trött man kan bli av ett jobb. Men å andra sidan minns jag att det var samma sak när jag gick från jobb till skolbänken, så det är ju en vanegrej. Vore bara skönt att kunna skynda på den där invänjningsprocessen på något vis.
 
@Chili Jag kan bli dödligt avundsjuk på mina brukare ibland :cautious: Nu inser jag att matlådor för fem middagar i veckan inte är riktigt görbart men det kan ju kanske underlätta ett par av dem. Annars är tortellini väldigt bra som snabbmat: går både fortare och är roligare än enbart spagetti med tråk-sås (ie. pesto alt creme fraiche).
 
Senaste tentan var som jag tidigare nämnt katastrofal, dels p g a att jag pluggat för lite men även för att en av lärarna som tentade av oss hade med frågor på ett ämne hen inte tagit upp på föreläsning eller ens hintat om att vi borde läsa om själva. Detta har alla i klassen uppmärksammat och hävdar att denne inte tagit upp ämnet.. efter mail från hela klassen påstår dock läraren att " jo, nog tusan har detta varit med på föreläsningen.." Man kan ju ställa sig lite undrande till hur vi i klassen, ca 30 pers, alla lyckats missa just den delen av föreläsningen..:cautious:
 
Inblick i livet för en logopedstudent: sitter en sen onsdagskväll vid köksbordet och bubblar vatten genom ett glasrör samtidigt som jag läser om stamningsmodifierande terapier :angel:
 
@Chili Jag kan bli dödligt avundsjuk på mina brukare ibland :cautious: Nu inser jag att matlådor för fem middagar i veckan inte är riktigt görbart men det kan ju kanske underlätta ett par av dem. Annars är tortellini väldigt bra som snabbmat: går både fortare och är roligare än enbart spagetti med tråk-sås (ie. pesto alt creme fraiche).
Jag antar att det där var till mig? ;)
Var iväg och köpte en påse med fryst pytt-i-panna samt en med kycklingkebab (även den färdig och fryst), så nu har jag mat att ta med till lunchen imorgon, och enklare att fixa mat de dagar jag är tokslut framöver. Alltid skönt att ha en backup och slippa tänka att jag måste ställa mig och laga något för att inte bli utan på lunchen :)
Planen är att laga extra stora omgångar mat nu i helgen, så det finns ännu godare och bättre saker att ta till. Utan vettig mat blir man ju inte det minsta pigg i huvudet, så det känns som en bra grej att ha som grund.

Imorgon ska jag i alla fall bli av med en jobbig grej. Ska till skolan och göra en redovisning som släpar från termin 2, för att äntligen kunna bocka av hela den kursen och få betyg i den. Det kommer nog kännas lite lättare när jag sen slipper fundera över den något mer, och kan släppa redovisningsnervositeten (eftersom jag nu ska ställa mig inför 20 okända personer och prata om ett case jag knappt kommer ihåg själv)
 
Jag antar att det där var till mig? ;)
Var iväg och köpte en påse med fryst pytt-i-panna samt en med kycklingkebab (även den färdig och fryst), så nu har jag mat att ta med till lunchen imorgon, och enklare att fixa mat de dagar jag är tokslut framöver. Alltid skönt att ha en backup och slippa tänka att jag måste ställa mig och laga något för att inte bli utan på lunchen :)
Planen är att laga extra stora omgångar mat nu i helgen, så det finns ännu godare och bättre saker att ta till. Utan vettig mat blir man ju inte det minsta pigg i huvudet, så det känns som en bra grej att ha som grund.

Imorgon ska jag i alla fall bli av med en jobbig grej. Ska till skolan och göra en redovisning som släpar från termin 2, för att äntligen kunna bocka av hela den kursen och få betyg i den. Det kommer nog kännas lite lättare när jag sen slipper fundera över den något mer, och kan släppa redovisningsnervositeten (eftersom jag nu ska ställa mig inför 20 okända personer och prata om ett case jag knappt kommer ihåg själv)


Men gud! Vill minnas att det är andra gången jag blandar ihop er två :o

Lycka till med redovisningen imorgon!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
529
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 907
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp