Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår frågade jag mig själv om jag tagit mig vatten över huvudet när jag bestämde mig för att plugga så mycket under första perioden av terminen. Idag känns det betydligt bättre!

En tung uppgift vi fått på programmet visade sig vara relativt enkel ändå i slutändan, så nästa (som är likadan, men baserad på andra kapitel i boken) ska nog gå lättare. En forumdiskussion i en av de fristående kurserna kändes jobbig, men jag väl börjat så flöt orden på av sig själva och vips var den klar.
Det enda jag har kvar nu är att kolla 1,5 h onlineföreläsning och göra en dugga på det innehållet. Kanske inte riktigt vad man brukar göra en fredagskväll, men eftersom vi slutade redan kl 10 idag och jag därefter valde att roa mig med annat (promenad i solen var fantastiskt!) så tar jag skolarbetet nu istället. Det blir ju trots allt skönt att inte ha något sånt att tänka på i helgen om jag får det undanstökat på två timmar idag.
 
Idag kom resultatet för senaste tentan som skrevs i en mycket tjock förkylningsdimma, förhoppningarna och förväntningarna var därför tämligen låga. Behövde 18,5 poäng för att få högsta betyg på kursen och jag fick 19,5. :D Gäller ju att inte överprestera... :angel:

Låter som en väl avvägd prestation :D Bra jobbat!
 
Idag kom resultatet för senaste tentan som skrevs i en mycket tjock förkylningsdimma, förhoppningarna och förväntningarna var därför tämligen låga. Behövde 18,5 poäng för att få högsta betyg på kursen och jag fick 19,5. :D Gäller ju att inte överprestera... :angel:

Våra läkarstudenter har en "fin" "tradition" av att tvinga i sig en shot för varje poäng över godkänt (som är det enda betyget som ges). Som sagt: det där med att överprestera är överskattat :p

Grattis till ett toppenresultat! :banana:
 
Våra läkarstudenter har en "fin" "tradition" av att tvinga i sig en shot för varje poäng över godkänt (som är det enda betyget som ges). Som sagt: det där med att överprestera är överskattat :p

Grattis till ett toppenresultat! :banana:

Haha! Här betygshetsas det järnet, misstänker dock att det skapats supartraditioner ändå, bara på andra grunder. :D

Tack!!
 
Idag kom resultatet för senaste tentan som skrevs i en mycket tjock förkylningsdimma, förhoppningarna och förväntningarna var därför tämligen låga. Behövde 18,5 poäng för att få högsta betyg på kursen och jag fick 19,5. :D Gäller ju att inte överprestera... :angel:

Bra jobbat! :) Och grattis till ett toppenresultat!
 
Får man joina gemenskapen här i tråden?
Läser andra terminen på juristprogrammet och trivs bra med utbildningen än så länge.
Flyttade dock 50 mil hemifrån och saknar skogen hemma väldigt mycket. Min ganska nyblivna
pojkvän jobbar 40 mil hemifrån, men åt precis andra hållet så vi ses knappt något för tillfället. Så det känns lite tungt med allt just nu :(
Men försöker fokusera på att jag precis blivit klar med en rätt seg bok vi skulle läsa, så nu är det bara lite mer läsning och några föreläsningar i veckan som kommer och sen på torsdag ska jag hem och åka skidor och kramas heeeeeela helgen :love:
 
Får man joina gemenskapen här i tråden?
Läser andra terminen på juristprogrammet och trivs bra med utbildningen än så länge.
Flyttade dock 50 mil hemifrån och saknar skogen hemma väldigt mycket. Min ganska nyblivna
pojkvän jobbar 40 mil hemifrån, men åt precis andra hållet så vi ses knappt något för tillfället. Så det känns lite tungt med allt just nu :(
Men försöker fokusera på att jag precis blivit klar med en rätt seg bok vi skulle läsa, så nu är det bara lite mer läsning och några föreläsningar i veckan som kommer och sen på torsdag ska jag hem och åka skidor och kramas heeeeeela helgen :love:

Varmt välkommen! :D

Var läser du någonstans?
 
Tack :D
Jag läser i Örebro, kommer från Jämtland :)

Fan vad roligt, det gör jag också! :D Pluggar i Örebro alltså, jag kommer från Norrbotten. :p Har precis gjort klart T7, kör lite på halvfart och är hemma med onge nu under våren, sen ska jag göra klart nästa läsår.

T2 alltså, då är det civilrätt ni läser nu, eller? Har för mig att de gjort om T2 en hel del sedan jag läste den terminen.
 
Fan vad roligt, det gör jag också! :D Pluggar i Örebro alltså, jag kommer från Norrbotten. :p Har precis gjort klart T7, kör lite på halvfart och är hemma med onge nu under våren, sen ska jag göra klart nästa läsår.

T2 alltså, då är det civilrätt ni läser nu, eller? Har för mig att de gjort om T2 en hel del sedan jag läste den terminen.

Jaha, va kul :D
Åh termin 7, du är ju nästan i mål ju!
Japp, civilrätt. Precis klar med avtalsrätten, imorgon börjar köprätten. Har till största delen varit repetition av första terminen, känns lite tråkigt kan jag tycka, vill ju framåt :p Hoppas köprätten blir mer givande!
Vad läser man på termin 7?
 
Jag var med lite hattigt i förra trådarna om ni kommer ihåg? Läst till receptarie och trivdes inte riktigt... Var också så utbränd till slut att jag hallucinerade i vaket tillstånd :angel:

Tänkte bara hoppa in och säga att jag nu läser till sjuksyrra och älskar det! Underbar klass och roliga ämnen och det går bra. Betygen ligger på stadigt godkänd men det räcker gott och väl. Ingen bryr sig om vad vi har i betyg i arbetslivet ändå:D
Planen är att studera tre år till sjuksköterska, sedan jobba ett nödvändigt år på sjukhus sedan ska jag läsa vidare till distriktssköterska (ett master program), efter det får jag äntligen mitt drömjobb.
 
Jaha, va kul :D
Åh termin 7, du är ju nästan i mål ju!
Japp, civilrätt. Precis klar med avtalsrätten, imorgon börjar köprätten. Har till största delen varit repetition av första terminen, känns lite tråkigt kan jag tycka, vill ju framåt :p Hoppas köprätten blir mer givande!
Vad läser man på termin 7?

Vänta bara, det kommer... :D Vem är det som håller i avtalsrätt och köprätt nu?

Nu kan de ju hinna ändra innan du ska läsa, men vi läste först en obligatorisk kurs på avancerad nivå i rättshistoria och allmän rättslära. En jävla käftsmäll till kurs, om ni har en lång person med glasögon och initialerna ML någonting på T2 så lägg lite krut på att tolka den mycket kunniga men högst märkliga människan, det kan du ha igen sen. ;) Sedan läste jag en valfri kurs på avancerad nivå , för mig blev det straffrättens allmänna del och kritiska perspektiv. Betydligt enklare kurs, må jag säga. :p
 
Nu hade jag behövt lite studiepepp! Mitt studiebidrag är avstängt tills jag får upp mina studieresultat, har 15 godkända men behöver 18, och har en omtenta på andra kursen och skiiiiitmycket teknik som strular. Var liksom opepp på att ens fortsätta med denna utbildningen eftersom det känns som jag inte fattar någonting över huvudtaget, har fått kompletera på var och varannan uppgift känns det som:arghh: men så får man det mailet av csn och bara, jaha. Nu jobbar jag ju vid sidan om så det går ju runt, dock väldigt knappt och sparkontot mår inte sådär jättebra. Ligger även ca 3v efter i nya kursen då jag helt enkelt inte alls har någon motivation. Så snälla buke, motivera mig! :bump:Jag vill ju ändå klara iaf den kursen jag omtentar i :(
 
Vänta bara, det kommer... :D Vem är det som håller i avtalsrätt och köprätt nu?

Nu kan de ju hinna ändra innan du ska läsa, men vi läste först en obligatorisk kurs på avancerad nivå i rättshistoria och allmän rättslära. En jävla käftsmäll till kurs, om ni har en lång person med glasögon och initialerna ML någonting på T2 så lägg lite krut på att tolka den mycket kunniga men högst märkliga människan, det kan du ha igen sen. ;) Sedan läste jag en valfri kurs på avancerad nivå , för mig blev det straffrättens allmänna del och kritiska perspektiv. Betydligt enklare kurs, må jag säga. :p


Ja, det gör väl det :p Einar håller i det nu. Grymt bra!
Ah okej, låter... spännande! Hehe jo, hen stiftade vi bekantskap med under hela förra terminens sista delkurs :p
 
Ja, det gör väl det :p Einar håller i det nu. Grymt bra!
Ah okej, låter... spännande! Hehe jo, hen stiftade vi bekantskap med under hela förra terminens sista delkurs :p

Spännande vettefan... :p I princip gick kursen ut på att klargöra för oss att allt vi lärt oss går att argumentera sönder och samman, ingen är överens om något och att är det väldigt viktigt att veta varför några numer väldigt döda gubbar hade ett stort bråk om juristutbildningen i Uppsala för en sisådär 150 år sedan. :rofl: Skämtåsido, det är en givande kurs, men var beredd på något väldigt annorlunda.
 
Påminn mig om att aldrig skriva en rapport om mjölkproduktion i Kina igen. Alla användbara webbsidor är på kinesiska... :arghh::arghh:

Möts liksom av detta när jag tror att jag har hittat värsta bästa informationen:
12650885_10153430739596297_6017605828478997023_n.jpg


:banghead:
 
Spännande vettefan... :p I princip gick kursen ut på att klargöra för oss att allt vi lärt oss går att argumentera sönder och samman, ingen är överens om något och att är det väldigt viktigt att veta varför några numer väldigt döda gubbar hade ett stort bråk om juristutbildningen i Uppsala för en sisådär 150 år sedan. :rofl: Skämtåsido, det är en givande kurs, men var beredd på något väldigt annorlunda.

Haha! Det ska jag vara, tack ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
529
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 907
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp