Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu har jag så himla mycket att göra så jag gör i princip ingenting istället. Känns som en bra strategi..

Samma här! Det är en ganska dålig strategi. Men inte får jag mer fart för det :meh: Försöker ta ett steg i taget och inte tänka på hur mycket jag har att göra. Ta hand om en grej åt gången så att åtminstone några grejer blir färdiga i tid.
 
Idag fick jag rusa hem efter två timmars grupparbete eftersom jag blev helt sjukt illamående :(
Fasen vad tråkigt för min grupp också som måste dras med en sjuk tolksele! Igår kunde jag inte prata utan fick bara skicka lappar när vi satt och skrev tillsammans.
 
Samma här! Det är en ganska dålig strategi. Men inte får jag mer fart för det :meh: Försöker ta ett steg i taget och inte tänka på hur mycket jag har att göra. Ta hand om en grej åt gången så att åtminstone några grejer blir färdiga i tid.
Har också märkt att det är en ganska dålig strategi.. men jag är nog felprogrammerad för dessto mer skolarbete jag har att göra, dessto latare blir jag! Och så slutar det med att jag i halv panik slänger ihop något halvkasst sista dagen :meh:
 
Då har redovisningsschemat för gårdsprojektet kommit ut och min grupp är naturligtvis först ut :p Men då är det snabbt överstökat i alla fall.

Idag är vi på studiebesök hela dagen och jag känner bara att jag har inte tiiiid att vara iväg hela dagen:crazy: För mycket att göra. Deadline för projektrapporten imorgon...
 
Just nu har jag så himla mycket att göra så jag gör i princip ingenting istället. Känns som en bra strategi..

Samma här, försöker baka bort min tentaångest.. går sådär.

Ber om ursäkt för OT, men vet att det finns många SLU:are här. Vet ni om det finns något gym nära Eriksberg C? :confused:
Sett att det finns ett friskis vid Ultuna.. men det vore skönare att ha där man bor tycker jag :p
Inte hittat nåt när jag googlat..
 
Ah jag såg det, men det var rätt långt ifrån studentlägenheterna. Tänkte att det borde ligga nåt närmre?
Som jag bor nu har jag 5-6 gym inom 10 min gångavstånd i en förort utanför stockholm.
Är hysterin så mycket större här? Jag vet ju att den är stor men.. trodde inte det skulle va så stor skillnad :p
Fast blir kanske så när det är lite mer off :down:
 
Alltså vad fan.. Förra veckan skickade jag in det jag hoppas är sista versionen av mitt exjobb till min handledare. Ok, abstract saknades visst men det är ju ingen stor grej :angel:

Vad har jag fått för feedback?
NOLL. Inte ens ett jävla - tack, toppen, läser så snart jag kan :)

Vad fasen liksom? :rage:
 
@tolksele Aah, underbart visst är det? :meh: Ibland undrar man....

Snart börjar period två! Såg att den ena kursen jag sökt, som skulle vara utan träffar, nu har två obligatoriska möten. Och kursen jag "bara behöver komplettera" enligt handledaren måste nu läsas om från början för de har visst gjort om den. Med en obligatorisk helgträff.
Jag har varken tid eller råd. Jag kan inte åka bort tre helger i april/maj. Det låter kanske lite, men jag sökte kurserna just för att de inte hade några träffar. Att åka nu i vår blir väldigt dumt, det är både lammungar, föl och lantbruk som ska skötas. Avbytare, säger kursansvariga. Men det är ju jag som är avbytaren :banghead: Dessutom har jag inte råd att åka och bo, har inga kontakter att bo hos heller. Bara resa går på runt 500 kr/gång, om jag har tur och får billiga resor. Tilläggslån pratade jag med CSN om, han jag pratade med sa nej, det var för liten kostnad. Kan ju prova söka ändå och se vad som händer.. Men det tar emot, det gör det verkligen.
Har inte fått datum för träffarna än (kurserna har inte börjat än) men skulle inte förvåna mig om de hamnar samtidigt allihop. Och säkert samtidigt som vi har som mest att göra i stallet.

Jag kan ju göra livet lite enklare för mig själv och skriva klart exjobbet. Dags att börja med resultatbearbetning nu! Spännande!

Just det!
Kropp-volymförhållande, visst finns det ett fint ord för det?
 
Dessutom har jag inte råd att åka och bo, har inga kontakter att bo hos heller.

Leta upp någon på buke! Hade nog jag gjort :)

Själv har jag grym ångest över hela hästägarsituationen där jag är helt maktlös i förhållandet med försäkringsbolaget. Ska nog mailterrorisera dem lite så att jag får tillstånd att avliva i alla fall. Känns jobbigt att bara behöva vänta och vänta och vänta när älskadeponnyn är ganska så halt.
 
Leta upp någon på buke! Hade nog jag gjort :)

Fast.. Jag är typ världens mest osociala människa som helst sitter längst in i ena hörnet utan att prata med någon, vill någon ha en sån hemma tro? I och för sig, ingen kommer märka att jag är där och det kanske är bra :D
Jag får i vilket fall vänta och se vilka datum det blir. Krockar det med gården, jobbet och djuren får gård, jobb och djur gå före. De är bra mycket viktigare än en enstaka kurs som jag egentligen bara läser för att få ihop tillräckligt med poäng.

Usch, jobbigt läge med hästen :( Håller tummarna att det löser sig snabbt!
 
Jag måste verkligen sätta igång och läsa kursboken i naturk. 2, har den muntliga eximinationen imorgon! Super nervös, då jag har guldfiskminne :nailbiting: Har dock fått stadigt C på alla uppgifter så känns som jag måste göra bort mig ganska ordentligt på det muntliga för att få underkänt på hela kursen?

Sen öppnar ju antagningen för höstterminen idag med.. urk, ännu mer ångest! kaos i huvudet och allt jag funderar över är om jag ska gå kvar på nuvarande utbildning, söka något annat program eller ta en paus och landa i mig själv genom att jobba något år och plugga upp mitt högskoleprov.. så många frågor, så många svåra beslut.. en så förvirrad LittleJohn:(
 
Sitter med hundra tabbar uppe just nu känns det som och söker kurser inför hösten. Som grund har jag i alla fall "Föremålens material och tekniker" på 30hp, men sen funderar jag på att leta upp någon trevlig 7.5a som går på halv/kvartsfart att läsa parallellt. Just nu läser jag in mig lite på "Design och konsthantverk", "Kulturegendomsrätt" och "Den samtida stadens liv och form". Får se vart jag landar någonstans. Det finns ju så otroligt mycket spännande att läsa! Det blir nog inte bara en kandidat-examen när denna donna är klar. Just nu funderar jag på tre kandidater och två magister/master :angel:
 
*Uppdatering*
Såhär ser min lista ut just nu:
- Föremålens material och tekniker, 30hp, campus
- Kulturegendomsrätt, 7.5hp, distans
- Design och konsthantverk, 7.5hp, distans
- Den samtida stadens liv och form, 7.5hp, distans
- Design för det goda livet, 7.5hp, distans
Kommer att läsa 30-poängaren samt en av distans-kurserna som går på mellan 50 och 75%-fart.
 
Har också märkt att det är en ganska dålig strategi.. men jag är nog felprogrammerad för dessto mer skolarbete jag har att göra, dessto latare blir jag! Och så slutar det med att jag i halv panik slänger ihop något halvkasst sista dagen :meh:

Story of my pluggliv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 682
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
503
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp