Ja, hörni. Den här dagen har varit riktigt jobbig faktiskt. Hyrde en B-kortare, åkte 20 mil för att hämta hästen. Börjar skriva på alla papper, då säger säljaren mitt i alltihopa ”oh förresten så har hon strålröta”. Jaha. Pengarna var redan skickade då liksom..
Vi lastade på hästen på B-kortaren och hon gick på men ville direkt försöka mosa sig ut igen. Vi fick med handkraft stänga igen allt och hon fick ju panik, hela bilen gungade och hon försökte ta sig ut. Så vi började köra på en gång. Och så höll det på, i tre timmar. Nästan hela resan. Hon sparkade bakåt, framåt, reste sig, skulle vända sig… någon halvtimme innan vi var framme gav hon upp och lugnade sig. Hela transporten var GENOMBLÖT av svett och urin. Det rann längs väggarna. Jag ringde t o m veterinär medan vi körde för att få höra om en plan B ifall vi behövde nödstanna.
Jag hade ju fått höra att hon var snäll att lasta och van att åka, jag frågade särskilt just om B-kortare också. Skrev till säljaren nu och berättade om vår skräck-resa. Fick till svar att ”hon har aldrig åkt ensam, eller baklänges, eller i bil”…..
Stor, stor suck. Varför går det inte att lita på folk.
Nu är vi framme hemma iallafall, omskakade, trötta och stressade allihop.