Sv: Vi som letar dressyrsadlar!
Wellingtonen trivs inte jag in så mycket men det är en sadel som absolut skulle passa på min häst. Albion SLK låter intressant faktiskt, kanske ska kika lite efter såna?
Saken är den att denna häst aldrig riktigt kommit igång, det är en sån häst som när allt börjar lossna skadar sig, varför inte en lymfangit eller en hovböld som tar 3månader att bli bra liksom? Så hon behöver ju muskla upp sin rygg.
Har provat Edingburgh, som var ok men som hon växte ur, någon jacson dressyrsadel som jag inte tyckte om. Hon har även gått med en Amerigo Alto ( min andra hästs sadel, fick fungera som en nödlösning).
Aha, buteten är rätt så rak? Trodde att de var lite svängda nämligen. Grejen är ju att jag såg en rätt så fin butet till bra pris och därför blev jag nyfiken.
Har ju varit i kontakt med hon som tar in Childericen, denna sadelprovare har ett väldigt gott rykte vad jag förstått. Ska fråga henne mer om garantier på sadlarna.
Varför jag blivit så himla förtjust i Childericen är för att för första gången känns det som om jag kan sitta kvar stadigt och kunna påverka hästen när hon blir lite spänd, plus att hon är med avslappnad vilket är ett jätte plus! Jag vet att det är jätte mycket pengar att lägga på en häst som inte är färdigmusklad men när man kämpat så mycket med denna häst som jag faktiskt tycker att jag har gjort blir man eld och lågor när man hoppar upp i en sadel som man känner att man sitter så bra i och hästen trivs med så himla bra.
Hm, vem försöker jag övertyga egentligen?
Men tack för att ni har tagit er tid och svarat. Som sagt det verkar ju skilja rätt mycket på buteten och childericen, det ser man ju med blotta ögat. Det var mest en fråga av nyfiken hur ni upplevde dessa två olika sadlar.