Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bates caprilli finns ju också i dressyr, ju nyare den är ju rakare är den i bommen. Nyaste caprilli modellen heter bates new dressage.Ger mig in i denna tråd då jag eventuellt ska investera i en dressyrsadel. Har en Bates Caprilli hoppsadel som passar hästen och mig utmärkt. Någon mer som har en sådan? Isåfall vad har ni för dressyrsadlar? Tänkte att jag kanske kan hitta några kandidater. Att kunna byta koppjärn är underbart så det hoppas jag kunna hitta även i en dressyrsadel. Har väldigt benig rumpa så får lätt skav . Tips?
Jag hade provat med att lägga en handduk eller allra bäst en Eskadronpadd under bakvalvet. Det är lättare att se om sadeln blivit för smal när den ligger i jämvikt. Vik padden en gång med lite överlappning och mellan sadel och schabrak.Fanta har musklat på sig över manken så nu hamnar min sadel i bakvikt. Hur löser man sånt? Det är inte mkt, men tillräckligt för att hon ska säga ifrån
Den är inte för smal, den har bara hamnat i en annan vinkel. Den är tvärtom fortfarande en halv storlek för stor så jag har en fårskinnspadd idag...Jag hade provat med att lägga en handduk eller allra bäst en Eskadronpadd under bakvalvet. Det är lättare att se om sadeln blivit för smal när den ligger i jämvikt. Vik padden en gång med lite överlappning och mellan sadel och schabrak.
Fast rent logiskt om hon musklat sig runt manken så borde den antingen vara för smal eller så följer den inte ryggen längre. Paddar du upp bak så är ju risken att du bygger en brygga...Den är inte för smal, den har bara hamnat i en annan vinkel. Den är tvärtom fortfarande en halv storlek för stor så jag har en fårskinnspadd idag...
Sant. Jag får väl helt enkelt bita i det sura äpplet och tävla i sadeln som jag inte trivs i...Fast rent logiskt om hon musklat sig runt manken så borde den antingen vara för smal eller så följer den inte ryggen längre. Paddar du upp bak så är ju risken att du bygger en brygga...
låter som att det är för långa ortspetsar på sadeln för de muskler hästen satt nu.Den är inte för smal, den har bara hamnat i en annan vinkel. Den är tvärtom fortfarande en halv storlek för stor så jag har en fårskinnspadd idag...
Har du en annan sadel som passar så är ju det toppen . Då kan du ju sälja den andra och leta efter en ny som ni båda trivs i, i lugn och ro om du villSant. Jag får väl helt enkelt bita i det sura äpplet och tävla i sadeln som jag inte trivs i...
Hon ägs inte av mig, och hennes ägare har två sadlar som passar dem (ägaren och Fanta alltså) men som är lite för stora för min lilla rumpa. Jag har en 17 " som jag sitter som gjuten i och som hon tidigare har gått väldigt bra i. Men vi vill inte riskera ryggont på henne, då får hon hellre gå lite sämre (för att jag inte kommer åt henne utan stödet jag får i min lilla Amerigo CC).Har du en annan sadel som passar så är ju det toppen . Då kan du ju sälja den andra och leta efter en ny som ni båda trivs i, i lugn och ro om du vill
Hästen har tappat massa muskler, han har ju inte blivit ordentligt riden på hela vintern pga ingen dressyrsadel (=ingen motivation för mig) och sen vila pga ryggont i två omgångar.
Suck... ville väl bara skriva av mig. Vet varken ut eller in längre
Åh, jag önskar att jag var bättre på sånt här. Jag avskyr att argumentera ! Jag är skitkass på det! Åh, jag får väl ringa honom igen... måste bara samla mod .@Martina_m Jag är ju lite hård i det här fallet. Jag tycker att du (eller en kompis) ska säga till dem att felet inte avhjälpts inom skälig tid och hänvisa till lagen. De har haft sin chans och nu vill du ha pengarna tillbaka. Och kanske till och med säga att risken finns ju att det blir fel igen och att det då kan bli värre... Heja dig!!!!