Sv: Vi som letar dressyrsadlar II
Tack för svaret!!
Ja, alltså det verkar ju inte lätt att hitta någon "lätt" skillnad. Men man misstänker ju ändå om de är beg och ligger på runt 20´ att det skulle kunna vara en IIa.
Nu är ni ju några som har erfarenhet, på bilder så ser de ofta slitna ut i lädret på kåpan. Blir de lätt det (nu menar jag väl egentligen båda modellerna)?
Men, när jag har kollat på begagnade, så verkar även den "enkla optimum"-modellen ha utskärningen för bogbladen. Har den det? Eller inbillar jag mig bara kanske
?
Hur som, har varit i kontakt med både utprovare för Childeric och Passier. Inget datum bokat ännu pga semester, men är väldigt nyfiken på Passieren. Den verkar mer anpassningsbar om det skulle behövas. Hästen är iof 8 år, så han bör väl inte ändra sig jättemkt mer. Och någon annan häst är den inte tänkt att användas på så länge han finns.
MEN, OM jag nu verkligen vill ha en Optimum II efter utprovningen, är det verkligen värt att köpa en helt ny isf? Tycker det är så mkt pengar!! Vill jag verkligen lägga så mkt på en sadel? Tanken var ju gärna under 20´.
Hur tänker ni när ni köper sadlar?