Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Jag är ute lite efter en dressyrsadel till min häst då jag ska byta inriktning till dressyr, har en utprovad bates hoppsadel nu till honom. Han är väldigt rak i ryggen, rätt mycket manke. Batesen ger rätt dåligt med utrymme vid manken men den ligger inte emot. Någon som har ett litet hum om vad som skulle kunna passa? Ska självklart prova ut den, skulle aldrig köpa en sadel som inte är utprovad men vill ändå ha lite tips ocj råd! Gillar hur Amerigo ser ut ocj har även tittat lite på Ordo equester venus, någon som har erfarenhet av den?
Ja, alltså vi provade ut den med en ogilvypad med ilägg i för han var så tunn. Sen tog jag bort den när den blev överflödig och då såg jag hur trångt det var vid manken :/ Jag gillar inte riktigt utseendet på Batessadlarna, speciellt dressyren så jag hoppar helst dom! Dock vill jag kunna värma om den!Blev förvånad att manken får plats om du har en Bates. Men om du gillar den, hade jag tipsat om Bates Isabell Werth. Jag hade en äldre sådan med ullstoppning och i den fanns det hyfsat gott om plats för manken jämfört mot Bates hoppsadel som jag hadde. Jag och satt sjukt bra i den
Har tyvärr inte koll på Amerigo, men troligtvis borde det finnas någon modell som passar. Känner inte till hur Ordo Equetser är.
Tack! Han är hoppstammad med fantastisk teknik, flög av på provridningen men vi ska byta inriktning nu till dressyr! Han kommer såklart få hoppas, antingen av mig eller en duktig ryttare. Jag har blivit lite feg och fått upp ögonen för dressyr Här är en bild men vet inte om den är bättre@paramore Fin häst! Den där manken är rätt ordentlig. Ev kan Amerigo Classic passa, med förbehåll för manken. Tror att Amerigo Cervia eller kanske Cortina skulle funka bättre, där borde iaf manken få plats. Är lite svårt att få grepp om hur pass rak han är eftersom han vilar på ena bak.
Åh, den där lät mkt intressant! Tycker den verkar påminna en del om just Prestige D1-sadlar?! Jag har bara testat D1k, är den lik de sadlarna?@LisaY Jag får min Erreplus om några dagar
Eftersom jag inte längre rider Luxus som min tidigare sadel var utprovad till ville jag byta till en storlek större. Har tidigare haft Prestige D1 som jag gillat väldigt mycket men fick efter ett blogginlägg från Adelinde på tidningen Ridsports sida upp ögonen för Erreplus. Blev imponerad hur bra och stilla sadeln låg vid provningen dessutom fanns det mycket plats för manke och bogar utan att sadeln tippade framåt. Vet flera som är väldigt nöjda med sina sadlar och har faktiskt inte hört något negativt alls
OM jag någon gång ger upp hoppet om min Passier Optimum så ska jag definitivt kolla närmre på Erreplus. Blev jättenyfiken på den!!!@Martina_m Grundaren av Erreplus kommer från Prestige. Jag tycker nog att de är ganska lika för ryttaren, Erreplus har också samma typ av dämpning i sitsen som de nyaste Presige som heter med X. Den stora skillnaden är för hästen där jag tycker att Erreplus slår Prestige med hästlängder...
Tack. Har sett den men behöver tyvärr 16,5" och mw@Lillstrumpa Vet att @mooi har just en Albion SLK Platinum xwide till salu för 15.
Är han rak i arbetsform? I s f kan vi prova att lägga på honom min Amerigo CC för att se vad han tycker om den. Du skulle nog inte gilla den å andra sidan, men prova kan vi ju, nu när den inte bor på någon annan hästrygg...Sadeltips till denna rygg? Dressyrsadel, gärna med djupare säte och smal midja sökes.
Amerigo Alto +1
Altair, Antares dressyrsadel.
Sen min äskade Childeric DFL som dessvärre inte funkar längre. Han trivs med den (än om den inte ligger optimalt) men huvudsakliga anledningen är att den är alldeles för stor i sätet för mig.. Alla tips och synpunkter är välkomna!
antaresen ser bäst ut. Men ser inte helt 100 ut ändå, ett mellanting mellan Amerigon och annars vore bäst kanske? Amerigon ser ut att släppa lite för tidigt.Sadeltips till denna rygg? Dressyrsadel, gärna med djupare säte och smal midja sökes.
Amerigo Alto +1
Altair, Antares dressyrsadel.
Sen min äskade Childeric DFL som dessvärre inte funkar längre. Han trivs med den (än om den inte ligger optimalt) men huvudsakliga anledningen är att den är alldeles för stor i sätet för mig.. Alla tips och synpunkter är välkomna!