För ganska exakt tre år sedan fick min mamma diagnosen lungcancer, sju veckor senare dog hon. Jag håller med de som säger att det var "skönt" när hon dog. Cancer är en så plågsam sjukdom, och hon hade så ont. Jag tror aldrig att jag kommer att komma över det, jag kan fortfarande bli helt förtvivlat ledsen när jag tänker på min mamma. För mig var det först en lättnad, det var så påfrestande att se någon man älskar må så dåligt. Sedan kom sorgen, den var förlamande. Jag vet inte riktigt när, men tillslut vände det, och blev lättare. De fina minnena trängde undan de dåliga, från när hon var sjuk. Jag kan fortfarande komma på mig själv med att vilja ringa mamma och berätta när det händer något särskilt. För det mesta känns det ok nu för tiden, men ibland kommer sorgen över mig igen. Det jobbigaste nu är att jag känner att jag börjar glömma henne, hur hennes röst hördes, och hur det kändes när man kramade henne.
Det finns inga ord för det du går igenom nu, det är fruktansvärt och orättvist, och jag känner så med dig.
Det finns inga ord för det du går igenom nu, det är fruktansvärt och orättvist, och jag känner så med dig.