Vi som alltid får rida själva

När jag hade hästarna hemma red jag nästan alltid ensam. Ibland kunde jag få med en kompis eller min mamma ut, men oftast var det bara jag som red. Det var ganska skönt, men lite tråkigt ibland att inte ha någon att prata med förutom hästen då..

Nu står jag installad i ett annat stall och vi brukar rida ut tillsammans ibland, oftast på helgerna när alla kan rida samtidigt. Det är ganska kul, men min häst blir verkligen överladdad när han rids ut med andra hästar så nu föredrar jag nästan att rida ensam.
 
Rider aldrig ensam, jag har ju min HÄST :love:

Älskar att rida själv, har alltid en detaljerad plan/utnyttjar varje steg. Jättekul o ha bra sällskap men jag kan likagärna lasta o rida själv borta oxå. Inga problem att rida med andra av andra anledningar (tex när @Buck s häst inte vill gå ner i vattnet osv :D ) men det bygger på att jag rider igenom passen jag vill själv hemma. Mentalt mår jag o häst bra av sällskap då o då men fysiskt funkar vi bättre tillsammans enbart.
 
Rider nästan alltid själv. Har gärna sällskap men inget fläng, stress. Gärna lite ökningar mellanåt. Bara båda är med. Mina är så sjysta ändå att de funkar om nån flyger förbi. Men ändå. Tränar jag nån annans häst är jag hellre själv eller med "vissa utvalda " ;-). Men för det mesta finns helt enkelt inget val för det finns ingen att rida ut med just då! Och trivs egentligen bäst när vi bara är två. Jag och hästen. Bättre fokus och kan lägga upp lite mer självständigt. Vissa har en tendens att snacka mkt :-o
 
Jag rider alltid själv när jag inte rider för tränare. Hästen blir stissig och olydig fast hon är helt fantastisk annars. Kan skritta ut med sällskap men inget annat.

Det är bara jag och en tjej till i stallet och jag saknar snacket som finns på större anläggningar. Hästen trivs dock bäst med få hästar runt omkring så då får det komma i andra hand.
 
Ni som alltid får rida själv, vad tycker ni om det? Är det skönt att vara ensam i stallet och när ni rider ut eller kan ni sakna sällskap ibland?

Jag får alltid rida själv. Spelar egentligen ingen roll i vilket stall man hamnar i känns det som. Vissa vill inte ha sällskap och vissa rider inte varje dag. Hästfolk är faktiskt ganska osociala och vill vara för sig själva. :p

Visst kan det vara skönt att rida själv ibland, men jag gillar gemenskap och att man är ute tillsammans och upptäcker nya ridvägar, tar ett galopprace eller stannar och fikar på någon mysig plats. Det är skönt att ha någon att babbla med. :)


Det där är ju väldigt olika. Jag har ett mycket socialt arbete, som är intensivt, och där jag ständigt är omgiven av människor. Just därför vill jag gärna slippa vara (alltför) social när jag är ledig - det är viktigt för mig att få lugn och tyst återhämtningstid. Det betyder inte att jag är otrevlig i stallet, men jag står exempelvis inte och skvallrar i stallgången och jag rider helst ut själv.

För min del handlar det inte om att jag inte gillar människor, eller att jag inte gillar övriga i stallet. Bara att jag vanligen kommer ifrån 8-9 timmar av ständiga sociala kontakter och ständiga samtal. Min hobby är den delen av dygnet när jag slipper det och kan fokusera på mig själv, min kropp, mitt mående, min relation till hästen och hans kropp och hur han mår just idag.

Däremot på helgen, eller kanske under semesterdagar så kan jag absolut rida ut med någon. Har som sagt inget emot mina stallkamrater. Jag är också drivande i att vi ex sambokar tränare för att minska kostnader, och såna praktiska saker.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 441
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 056
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp