Vi ska skaffa hund :D

Ja vi ska få en ny valp :banana: Har nu två stycken gordonsettrar men den ena är dock väldigt gammal, så till vinter blir det en hundvalp :love: En lite basset-valp blir det:d

baccardi.gif

Var bara tvungen att skriva av mig :rofl::)

Sv: Vi ska skaffa hund :D

Ysch va kul :D:D:angel:

Fast dom där ser så läskiga ut me sina megaöron:angel:

Vad är det för basset ni ska ha?

Vi har två basset-hounds för tillfället, fick ta bort våran älskade Ior för ett tag sedan. Våran tik heter Diva, hon fick en kull i juni förra året. Vi sparade en valp, Felix. Våra hundar är inte skinniga (för att vara bassetar :D), vi försöker med uppfödaren till våran Diva att få fram dem mindre skinnigare hundarna. Vi tycker själva att det är bland det fulaste som finns med skinniga bassetar. Här finns bilder på våra två, men även på Felix två kullsyskon, Greta och Alice: http://ellen.zoomin.se/galleri.html

Klicka vidare till valfritt album ;)

Åh, en basset houndvalp är ju så sööööt. Du måste lägga ut bilder här sen :)

Vi har två basset-hounds för tillfället, fick ta bort våran älskade Ior för ett tag sedan. Våran tik heter Diva, hon

Haha vi tänkte också kalla våran hund för Diva :rofl: Tänkte ett tag på Dior men det heter kompisens katt... eller Channel :idea: Får se vad det blir :angel:

Diva är därifrån. Tänkte tipsa om dem, Monica och Roland är underbara människor, och kenneln är jättefin. Har varit där några gånger, vi brukar även ha små "bassetträffar" på utställningarna. Eller min mamma mest, jag är inte så mycket för utställningar, tycker bara att det är skittråkigt :D

Lycka till, när ni hämtar den kan ni ju hälsa från familjen Tillberg, om du kommer ihåg ;)

Kennel Affection ligger i Vårgårda för att vara exakt ;)
Lycka till med valpen, vilka är föräldrar??

Jag har själv haft en basset hound från dom, min mamma har haft 2 bassets ifrån dom. Nu har min mamma en basset kille på 3 år vars pappa är min mammas första basset därifrån. Hängde ni med ;)

*Affections Man of Liberty (min älskling :love: Tyvärr blev han bara drygt 3 år)
*Affections Love at First sight (Kevin bodde sista åren hos monica & roland) Han fick en enda kull på kennel Ebbazz
*Affections Up to the Top.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 045
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 892
Senast: geting
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 069
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka