Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror det är en milsvidd skillnad när man som hästvan förälder skaffar en ponny till sitt barn mot en förälder som "bara" har erfarenhet av ridskolehästeriet och kanske inte själv är mer engagerad än sitta på läktaren att titta...
Visserligen fick jag min första ponny när jag var ca 10 år med föräldrar med 0 erfarenhet och gav mig hela ansvaret på både gott och ont
Här verkar det ju vara en del som har killar som rider...
Blir inte ni galnapå alla rosa och glittriga attiraljer runt utrustning ??
Det är hopplöst att hitta häftig utrustning tycker jag...
För att sedan inte snacka om hur grabbarna upplever det när allt är så tjejinspirerat.
En tjej i sonens klass hade sagt till honom att hästar är till för tjejer och han hade svarat - Alla som vinner mest och störst tävlingar är killar
Lite stöddigt kanske och snacka om att dra alla över en kam men jag tyckte det var bra sagt Hoppas att han slipper höra mer sånt på ett tag...
Är så glad att vi fått med så många killar i den blivande ridskolegruppen. De är 5 från samma skola och i samma ålder.
Hur gör alla andra för att stötta sina pojkar i hästvärlden ? När de kommer up i 8-9 årsåldern är det helt plöstligt viktigt vad kompisarna säger och tycker...
Hamnar man som ensam kille i en tjejdominerad värld är det inte helt lätt att bita sig fast i intresset skulle jag tro.
Jag kommer antagligen att köpa en 3 årig welsh mountain och har tittat lite på Hööks ponnyputa, är de något att ha? Barnen är nu 2 respektive 5 år gamla.
Hej!
Jag ansluter mig gärna till skaran, det är bara det att jag inte har hittat den rätta ponnyn till min dotter ännu.
Vissa lyfter nog på ögonbrynen då hon bara är två år, men hon är ju jätteintresserad, och de två hästar vi redan har är alldeles för stora för henne.
Jag söker efter en större shetlandsponny som jag även vill kunna köra (alt. köra in) så att den får aktiveras ordentligt.
Det ser i alla fall ut som att där är fler som har två-åringar som har 'egen häst' Vad gör ni som har så unga barn, med dom och hästarna?
Eller tycker ni att jag ska vänta ytterligare ett år?
Som någon annan nämnde tidigare, så är det mitt intresse och inget min dotter ska tvingas på. Men hon är uppväxt i stallet då vi bor på en gård och pratar jämt om hästarna, är med i stallet och 'mockar' (som hon kallar det ) Vill klappa, borsta och 'rida' (åka). Och det hade varit så mycket roligare då med en häst i hennes storlek där hon kan borsta annat än benen och sitta mer ordentligt i en sadel än att åka barbacka på våra stora.
Och därför tycker jag det också borde vara en större shetlandsponny alt. liten B-ponny så att jag kan köra den så att den får motion.
Är jag helt ute och cyklar?
Träna på detta med era barn! Kanske inte de allra minsta förstås men så snart som möjligt. Gör det till en lek att "ramla av".
http://www.youtube.com/watch?v=2KWdtRbXvQY