Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle säga att de är väldigt uthålliga, men inte särskilt snabba. De kan jobba på väldigt länge i lugnt tempo, men har svårt att få ned pulsen om tempot har varit för högt. Naturligtvis generaliserar jag lite nu.-Vad är fjordingens fördelar och nackdelar när det gäller distans?
Var beredd på att klippa manen på dem cirka en gång i månaden. En fjordhäst med lång man är en styggelse!-Något särskilt man bör tänka på just när det gäller fjordingar (inte enbart distans)?
Jag räknar med att jobba tre gånger i veckan med Ariel när hon är vuxen, ren distansträning blir det då cirka 1-3 timmar per vecka.-Hur många timmar i veckan lägger ni på träning av hästen (alltså själva ridningen)? Förstår att det kan variera.
Fjordhästar brukar fungera bra med långa ryttare, de har ofta lite mer massa än ponnyer, vilket "sväljer" mer längd än vanligt. Du har ju även fått ett bra svar kring längd ovan.-Vet att fjordingar anses som viktbärande, men hur är det med längd? Är 1,76 och brukar känna mig väldigt lång på ponny och de flesta fjordingar ligger väl där i mankhöjd.
Dressyr på ponny om man är över 18 år kan man "tävla" i avdelning B dvs Clear Round. Annars kan du licensera om fjordhästen till stor häst, och tävla på riktigt mot stora hästar.-Även om jag är mest inne på att 'tävla' distans så undrar jag om man får tävla dressyr på fjordingar med ponny-mankhöjd när man är över 18?
Jag kommer säkert komma tillbaka med fler frågor när det börjar närma sig på riktigt och inte bara i mina fantasier.