Nu är ligghallen klar!
Tog drygt två veckor istället för två dagar som jag planerat från början.... men nu tyckte nog mina snälla grannar synd om mig och hästarna, för de erbjöd sig att hjälpa till i helgen så vi fick in grusen och upp taket.
Ja, det är lite snett och så, men det orkar jag inte bry mig om faktiskt.
Rekommenderar dock inte färdig byggsats på inte helt plan mark.... Blev lite extra svårigheter när man inte kunde anpassa utefter terrängen...
Var även iväg i helgen och köpte ett gäng småbalshalm, så nu finns där halm, hönät, saltsten, ljus (solcellslampa) och vatten där inne till hästarna.
Och min lilla special-grej; en mobilhållare i fall man vill använda telefonen som extra ljuskälla eller bara ställa undan den medan man håller på och grejar.
Visa bifogad fil 131372
Just ja - på tal om grus så vägrade entrepenören som skulle köra ut den att göra det nu pga det var för blött i marken (jag hade beställt dom för två veckor sedan, men de drog ut på det så då hann det komma en massa regn....) Men en liten traktor med breda specialdäck för gräs klarade jobbet! Och så är det sandig morän som sluttar neråt hos mig, så blir inte särskilt lerigt (inte än iaf, peppar peppar!)