vi måste omplacera!

Status
Stängd för vidare inlägg.

doglover

Trådstartare
katterna måste bort. vi har annonserat på nätet. vi kan inte ha dom kvar. vi vill ha dom kvar för dom är så jävla underbara. men vi tror att de är för trångt för dom. det kommer bli trängre och ekonomin kommer inte att räcka till dom när vi får barn. vi har dt redan knapert.....
någon???

Sv: vi måste omplacera!

Den här tråden kommer nog att tas bort, den räknas nog som en annons. Tråkigt att det inte fungerar för er, katter är underbara.

Synd att det inte funkar.
Tror också att din tråd kommer raderas, men vill tipsa dig lite.
Du verkar tänka på katternas bästa så mitt tips till dig: Tag kontakt med ett katthem istället för att annonsera ut katterna!! Då vet du att det är seriösa själar som kan ta emot katterna och inte omplacerar dem till vem som helst.

Nu under sommaren har de förmodligen ganska fullt dock, pga alla sommarkatter. Men tycker verkligen du ska göra ett försök åtminstone, innan du säljer dem själv.

Ser att du bor i Göteborg http://www.katter.nu/sv/vgot.htm här finns en sida med kattorg. om du rullar ned till katthem hittar du bl.a. http://www.goteborgskatthjalp.com/

Lycka till!
Berätta gärna hur det går med katterna. :)

Man ska inte vända sig till ett katthem om man har någon möjlighet att behålla dem för omplacering själv. Katthemmen har inte ekonomi och plats för de katter som lever på gatan, de ska inte ta hand om privata omplaceringar...

Det kan gå alldeles utmärkt att hitta bra hem till vuxna katter, ta betalt för dem så minskar risken för spontaninförskaffande. En tusenlapp för en vuxen, kastrerad, vaccinerad och id-märkt katt är ett vettigt pris och det finns folk som kan vara intresserade.

Det är självklart att hemlösa katter är första prio, men här i stockholm vet jag åtminstone ett katthem som tar emot privata omplaceringar även det.

Somsagt det kunde vara värt ett försök sa jag, allt man kan få är ett nej.

Om man har panik tycker jag att det är bättre att vända sej till ett katthem än att först låta katterna bli gatukatter som sedan katthemmen ska rädda :crazy:

Till Trådskaparen! Jag vill ha en stallkatt. Som naturligtvis ska få mat och omsorg men pga. allergi får bo i stallet. Jag bor strax utanför Göteborg.

"Det är för trångt" är ju inte att akut skäl att slänga ut dem. Då får man banne mig antränga sig för att omplacera dem själv istället för att snylta på katthemmets resurser.

(Ja, jag hatar att folk tror att katthemmen ska "ta hand om" alla katter de själva inte vill behålla. Katthemmen är privat finansierade och har mycket knapert med resurser. Det finns så många katter på gatan som de inte kan ta in, då ska inte katter som faktisk har ett hem dumpas där. De kantthemmen jag samarbetar med kan i nödfall ta in katter med ägare, men det är ytterst sällan och verkligen inget de vill.)

Många katthem tar ju faktiskt betalt för att omplacera privatkatter.. KKS tex. tar en viss summa/katt, och får på så vis möjlighet att hjälpa hemlösa och akuta katter ekonomiskt.

Det kostar för det mesta inte katthemmen någonting att omplacera privatkatterna. De hemlösas vård kostar ju däremot en hel del pengar. Förhoppningsvis slipper de ju att betala kastrering och vård av privatkatter. (Det brukar de ialla fall inte göra)

Men.. man kan klart försöka omplacera själv också, det är inte alls omöjligt om man är noga. =)

Till TS: Var riktigt, riktigt noga med de nya hemmen till katterna. Se till att transportera katterna själv, och se hur de kommer att bo. Skriv mycket och grundligt om dem, och be att få hålla kontakten framöver för att se hur det går för katterna..
Kastrera och ID-märk dem om de inte redan är det, så att du med säkerhet (nästan) kan säga att katterna aldrig kommer att bli några hemlösingar...

Fundera däremot noga innan du omplacerar.. Kanske behövs det inte? Katterna får det väldigt jobbigt ändå att behöva byta hem, och många (men inte alla) kan trivas mycket bra med barn..

Lycka till!

Om man har panik tycker jag att det är bättre att vända sej till ett katthem än att först låta katterna bli gatukatter som sedan katthemmen ska rädda :crazy:

Till Trådskaparen! Jag vill ha en stallkatt. Som naturligtvis ska få mat och omsorg men pga. allergi får bo i stallet. Jag bor strax utanför Göteborg.

har en liten gullig hane som skulle passa utmärkt till stallkatt för han är ursprungligen från ett hundstall.

jag vet att dom inte kommer att få plats i katthemmen och omplaceringar därifrån innebär att vi måste ha dom hemma. df tycker jag att det är mycket bättre att kolla runt, prata med folk, höra med vänner och liknande. och så har vi annonserat. hellre det är att behöva avliva dom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 918
Senast: Badger
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 949
Senast: Catsu
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 478
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.