Vi har hittat en padda! läkare hit!

Skreppur

Trådstartare
Mamma hittade en padda för några dagar sedan, han var nyvaken, jätteflummig och satt på en äng i 2dm djuk snö! :confused:

Mamma la honom i en vante och nu bor han i ett inrett terrarium men varmt vatten i en låg skål. MEN, han vill inte äta. Vi har köpt larver från djuraffären men han vill inte äta. Vad göra?

Sv: Vi har hittat en padda! läkare hit!

Sök på google. Det finns säkert nån som har en padda som husdjur. Behöver de kanske uv-ljus och varmvatten?

Vet du förresten att det är olagligt för privatpersoner att ta hand om vilda djur i mer än 48 timmar?

Han äter nu! Men yises så dåliga ögon de har paddorna. Fluglarver, moms! Jo, det är jag väl medveten om. Men "hej, jag skulle vilja lämna in en padda jag hittat" :p Det är ändå vår snart.

Fel forum, flåt.

åh vad härligt för lilla paddan :)
å det är bra att det finns såna som ni, räddar vimsiga paddor (FAST det är olagligt)
nöden har ingen lag som man brukar säga ;)

Mår paddan bra så :)

Nån som läste om tanten som räddat Bambi somk bebis förresten? Haft honom i 7 år som husdjur och nu vill kommunen avliva honom :(

Så jäkla dumt. Sålänge djuret har det bra och har tillräkligt med yta (för ett sådant djur) så borde man få ha dem om de inte klarar sig själva ute i skogen.

Ingen äger ju djuren, men man kan fortfarande hjälpa de djur som behöver ^^

Silverstol skrev:
Så jäkla dumt. Sålänge djuret har det bra och har tillräkligt med yta (för ett sådant djur) så borde man få ha dem om de inte klarar sig själva ute i skogen.

Ingen äger ju djuren, men man kan fortfarande hjälpa de djur som behöver ^^
Skulle INTE reglerna finnas skulle ju var å varannan ha en harpalt/rävunge/fågelunge osv hemma, det skulle aldrig funka!

Bambi: http://hd.se/bastad/2006/02/22/bambi_aer_raeddad

Jag hade en padda som husdjur när jag var liten, i flera år faktiskt. De äter alla sorters insekter och maskar. Dom ser dåligt så "maten" måste röra sig. Därför funkar det inte att ge döda flugor tex. Lycka till med sötnosen!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 080
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama