Vi blev med hittekatt

Aningsfull

Trådstartare
Jag som inte alls kunnat klassa mig som en kattmänniska, även om jag vuxit upp med katt, har förbarmat mig över katten som strukit runt här utanför ett tag. Hade inte hjärta att låta henne stryka runt här ute nu när det börjar bli minusgrader på nätterna.
Liten, lite tovig och väldigt hungrig. Men framför allt orädd, social och så otroligt söt. :love:
Ingen efterlyst katt med hennes signalement hos polisen eller hos kattakuten, hon saknar både halsband och öronmärkning. På måndag ska vi in till polisen för att se om hon mot förmodan skulle vara chipmärkt.
Hon ser ut att vara kanske 8 månader (jämfört med kompisens katt som är så gammal). Jag hoppas att det är en katt som kommit på vift som har en matte och husse som saknar henne massor någonstans och inte någon sommarkatt.
Dottern döpte henne snabbt till Mat-Glass men jag tror att jag väljer att kalla henne Glassa. ;)
7734_146098288029_528978029_2847470_8086811_n.jpg

Nu får vi se hur det hela utvecklar sig och om någon ägare dyker upp.

Sv: Vi blev med hittekatt

Hoppas du hittar en matte eller husse som saknar henne. Får hon stanna hos dig annars? :) Hon var väldigt söt!

Jag har en hittekatt hemma hos mig också, dock under andra förhållanden - hon smög inte runt någonstans utan var lämnad ensam i en kartong i ett dike i mitten av december förra året. Någon hemsk människa ville inte ha henne längre och tyckte tydligen att det var en idé att lämna henne för att dö i ett dike. :cry:

Om bara människan visste vilken underbar katt h*n lämnade för att dö. Hon är den sötaste och snällaste kisse jag träffat. Alla älskar henne just för att hon är så himla snäll :love:

Hon har redan klivit rakt in i hjärtat hos alla i familjen så dyker ingen matte eller husse upp så tror jag det blir svårt att inte låta henne stanna. ;)

:bow: till dig och även aneeette.
Tänk om alla reagerade när de ser sådant här, men de flesta rycker väl tyvärr bara på axlarna och fortsätter sköta sitt. :(

Nämen oj såå söt!! Hon verkar vara långhårig? :love:
Norsk skogkatt i henne?

Hon liknar på pricken våran Busan som tyvärr blev överkörd.. :cry:

Lycka till med kissen. Du vet väl att man ska känna sej extra hedrad när det kommer en katt och vill bo hos en. Katten har valt just DEJ...:bow:

Hon är långhårig med världens plym till svans. På svansen är hårstråna säkert 1 dm långa. :D
Hon valde mig, helt klart. I torsdags följde hon med mig på promenad med barnvagnen och när jag kom hem från affären på kvällen satt hon vid garaget och sprang fram och klättrade upp i min famn när jag klev ut ur bilden. Och i fredags följde hon med mig till dotterns dagis och satt där utanför och väntade hela dagen medan jag jobbade.
Sen promenerade hon med mig och dottern hem från dagis och då bestämde vi oss för att då fick hon följa med in också. Sen sover hon på mina fötter hela nätterna och nu sitter hon bredvid datorn medan jag författar. :D
Verkligen en ljuvlig liten katt. Klart att hon får stanna om ingen vill kännas vid henne. :love:

Nu har dottern gett henne en vindruva som hon rasar runt här hemma och leker med. :rofl:

Jag blir lika glad varje gång jag läser sådana här inlägg.:)

Kissen har verkligen valt rätt familj! :love:
Jag blir så glad att jag nästan får ståpäls när jag läser sådant här. :bow:
Tänk att kissen blivit så hemmatam allaredan! :)

Grattis än en gång! :bow:

Oj så mysigt, fler bilder är givetvis ett måste! :D

Det kommer absolut fler bilder om hon blir kvar här. Min kamera är inne på rep så jag har bara datorns kassa webcam att tillgå just nu, därav den lysande bildkvaliteten. :angel:
Imorse har vi legat och skedat i sängen och haft sååå mysigt. :love:

Haha Mat-Glass!!! :rofl:
Underbart att ni tog hand om henne, och det måste kännas extra speciellt att hon valde just dig! :)

Tänkte lämna liten rapport...

Mat-Glass är fortfarande kvar hos oss. Idag har hon bott här en vecka och det har hänt saker under den veckan. Kvarstår gör dock att ingen saknar henne varken hos polisen eller kattakuten.
Hon äter med god aptit och har börjat lägga på sig lite och är inte fullt lika mager. Hon som nästan bara sov dom första dygnen har blivit en riktig liten buse. :D
Tovorna i pälsen är hon av med och hon är så snäll att pyssla med. Jag borstar henne varje dag och hon ligger snällt utsträckt på rygg medan man borstar pälsen på magen.
Hon är inte rädd för hundar så jag skulle nog gissa att hennes ägare kanske har hund också.
Hon har fått följa med mig och dottern ut för att leka. Hon håller sig bredvid oss och klättrar i lekställningarna medan vi leker i sandlådan. Hon älskar att jaga kottar och kan hålla på att jaga kottar hur länge som helst. Jag kastar, hon spriger efter och Ailie (dottern som är 1,5) tjuter av skratt. :rofl:

Kameran väntar jag fortfarande på men så fort jag får tillbaka den så blir det bättre bilder. :)

Va roligt! :laugh: Det är nått speciellt med hittekatter!

Hon är ju så himla fin! Ordna kameran! Bilder! :bump: :banana:

Jag väntar fortfarande på min kamera, men jag har fotat henne med mobilen. Tyvärr dålig bildkvalitet, men inte sämre än första bilden i alla fall. ;)

Hon fick följa med oss ut och grilla korv idag med resten av föreningen där vi bor. Hon följer oss var vi än går och fungerar jättebra att ha lös ute. Hon klättrar i träd och busar runt som en galning, det märks att hon älskar att vara ute. Men hon går aldrig långt bort från oss och kommer när man ropar. Vi bor i lägenhet så det fungerar inte för oss att ha utekatt, men fortsätter det att fungera så här bra att ha med henne ut ser jag inga hinder med att låta henne fortsätta vara ute med oss lös. En innekatt med vissa privilegier kan man väl kalla det. :angel:
Har köpt ett halsband åt henne i alla fall där vi skrivit vårat nummer ifall att hon skulle få för sig att dra när vi är ute.

7734_153307323029_528978029_2900022_3046762_n.jpg

7734_153307773029_528978029_2900023_1219749_n.jpg

Fullt bus här, tyvärr kunde inte min mobil fånga det så bra.
7734_153307778029_528978029_2900024_5709653_n.jpg

Jag kan för mitt liv inte förstå att ingen anmält henne saknad, hon är underbar! :love:

Så fin hon är! Hon verkar ju onekligen trivas med er dessutom så jag säger som de andra - ni har verkligen blivit utvalda! Känn er hedrade!

Vi blev också utvalda av en dam för 5 år sen. Hon kom med sitt bidrag (5 små ungar), men sen de lämnat boet lever hon nu gott som kastrerad pensionär! Njuter av livet och ligger bredvid mig här nu. Älskade Lillan - skulle absolut aldrig vilja vara utan henne utan vi är så enormt tacksamma att denna färgstarka personlighet valde just oss! :love:

Liknande trådar

Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 716
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 370
Senast: kazam
·
Övr. Hund Sitter och funderar på vart hjälpsamheten i samhället har tagit vägen!? För ca 10 år sedan kom en hund springandes över åkrarna hemma...
Svar
11
· Visningar
1 947
Senast: dpmatte
·
Övr. Katt Vad gör jag nu då? Grannen sa att de hade en katt i sitt garage och undrade om den var våran, men det var det inte. Nu har katten...
Svar
12
· Visningar
1 436
Senast: mian1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈