Vi blev med hittekatt

Sv: Vi blev med hittekatt

Igår fick vi så till slut fatt i Mat-Glass riktiga ägare. Hon heter Olga och hade en familj som saknade henne. :)
Jag hann som tur var få min kamera innan hon åkte tillbaka till sitt hem så jag fick föreviga henne idag när hon satt ute på balkongen och njöt.

8219_161931168029_528978029_2970757_1554028_n.jpg

8219_161931178029_528978029_2970759_67281_n.jpg

8219_161931193029_528978029_2970761_5911221_n.jpg

8219_161931213029_528978029_2970765_6529755_n.jpg

Det känns väldigt skönt att det inte var en stackars övergiven katt utan bara en katt som hamnat på villovägar. Dottern saknar henne massor och har hela dagen gått runt och sagt "Mat-Glass borta" så jag har försökt förklara för henne att Mat-Glass åkt hem till sitt riktiga hem nu.
Känns underbart att kunna återförena en katt med glad ägare och lite trist i hjärtat att hon inte är kvar för det var en sån fantastisk katt. :love:

Olga är hennes riktiga namn. :D
Jag tycker Mat-Glass är bättre och mycket mer originellt. :angel::rofl:

Haha, åh, vilken fantastisk katt! "Mat-Glass"... ja jag säger då det :rofl:
Nu behöver ni alltså skaffa er en ny kisse för att Ailie ska vara nöjd, eller hur? ;)

Naw, synd på ett sätt. Om någon annan charmig katt hamnar på villovägar så hoppas jag den hittar hem till er.

Lilla Mat-Glass hittade oss igen, eller rättare sagt hittade jag henne på blocket. Hon kunde inte bo kvar i sitt hem så imorgon flyttar hon tillbaka till oss. :love: :bump:
Ägaren hade direkt tänkt fråga om vi ville ha henne men hade inte kvar mitt nummer, så jag hade tur att jag såg annonsen. :bow:

Åh vad Ailie kommer att bli glad. Hon kallar fortfarande alla katter för Mat-Glass. :D

Gud vad kul!

Historian fick verkligen ett lyckligt slut, två gånger dessutom :D

Åh så roligt!! En saga som slutar lyckligt en gång till :bump:

Så himla roligt för er, och framförallt för Ailie :D

Grattis, vad underbart att hon kommer tillbax till er, hon verkar vara en mycket speciell dam. :love:

Kram, Maya

Mer bilder?
Snälla!:bump:

Det känns verkligen som att det måste ha varit tänkt att bli. Åh nu längtar jag så mycket till imorgon. :bump:
Misstänker att det kommer att kännas som en låååång dag på jobbet innan jag kan åka och hämta henne. :angel::D

Tur att tiden går fort när man kör tåg. ;)

Har hon kommit nu? :) Ni har säker haft fullt upp med att njuta av att hon är tillbaka va? ;)

Hon har kommit nu. :love:
Såklart blev mitt tåg jätteförsenat så jag kunde inte hämta henne förrän i söndags. Men hon är världens finaste lilla kisse och har anpassat sig hur bra som helst. Tog inte många minuter här hemma så trampade hon runt på min mage och gosade. Redan första natten sov hon på mig i sängen så hon verkar trivas hur bra som helst. :)
Ailie är lite svartsjuk och så fort Matglass är i min famn ska hon också vara det, och bär jag på Matglass måste jag bära henne också. Men hon är så glad över sin lilla katt och har berättat för alla på dagis att Matglass har flyttat hem till oss. :D
Bilder hade jag också lovat men det får bli när jag är färdig med pluggandet inför examensprovet på utbildningen. Var bara tvungen att ta kort bukepaus. :angel:

Vad häftigt !

Helt klart ödet ! För övrigt en väldigt söt och vacker katt !

En jättegullig liten kisse!

Och Mat- Glass är ett underbart namn.

Ni kunde ju kalla henne Olga Mat-Glass så får hon både för och efternamn!

Det är så trevligt att höra om när katter får bra hem där dom är önskade och älskade!

Får man skylla på katten när man kör på examensprovet? Hon breder glatt ut sig över mina böcker och sköter intimhygienen. Nu har hon slumrat in liggandes tvärs över regelverket, hon måste känna till mina svårigheter att väcka nåt sött som sover. :angel:

Så otroligt fin kisse:laugh:

Jag har oxå fått besök av en liten katt, har ringt till ägaren 3 gånger och sagt att katten är här hos mig och vart och lämnat den i sitt riktiga hem. Men hon släpper fortfarande ut den fast hon vandrar iväg, fick höra att hon vart borta i en månad sen kom hon hem och försvann sedan igen. Hon ser precis ut som en ragdoll och allt stämmer in på henne, utseende,beteende mm förutom att hon har gula ögon.

Funderar på att fråga ägaren om jag kan få köpa henne, så får hon bli innekatt och ha en rastgård ute. :love:

Liknande trådar

Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 716
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 370
Senast: kazam
·
Övr. Hund Sitter och funderar på vart hjälpsamheten i samhället har tagit vägen!? För ca 10 år sedan kom en hund springandes över åkrarna hemma...
Svar
11
· Visningar
1 947
Senast: dpmatte
·
Övr. Katt Vad gör jag nu då? Grannen sa att de hade en katt i sitt garage och undrade om den var våran, men det var det inte. Nu har katten...
Svar
12
· Visningar
1 436
Senast: mian1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈