VHS -> DVD

Basilika

Trådstartare
Jag har en VHS som jag skulle vilja bränna över till DVD. Hur gör man då? Jag har tv-out och massor med usb-in och firewire på datorn. Kan man göra tv-in med tv-out? Eller kan man koppla videon till fire-wire på något sätt? Andra idéer någon?
 
Sv: VHS -> DVD

Tror det lättaste (och enda alternativet?) är att fixa ett tvkort/video-in och sen spela in det som MPEG-2 (det format som DVD använder). Sen får du konvertera till VOB-filer...
Lite bök men ta en titt på http://www.videohelp.com/
De har typ allt.
 
Sv: VHS -> DVD

Ja, lite dyrt var det för den enda stackars film jag vill se på, min yoga-film. Som jag gick och våndades över inte fanns på dvd så jag kröp till korset och köpte en vhs. Veckan efter (typ) kom den ut på dvd och då fick jag inte byta :smirk:

Men det kanske vore en affärsidé :banana:
 
Sv: VHS -> DVD

Finns säkert massviss med pengar att tjäna om man är lite driftig. Jag har tjänat endel innan på att spela över kassetband till cd-skivor.
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
748
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 932
Senast: hastflicka
·
Samhälle Bedrägerier är ett ovanligt stort problem i samhället just nu. Det är SMS, mail och välfärdsbrott. Assistansbolag, friskolor och olika...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 966
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 859
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp