Veterinary technician/nurse utbildning? vad och var är bra?

M

Mindra

Om jag placerar denna fel får ni gärna placera om den.
Precis som rubriken lyder, finns det ngn här på buke som har läst själv eller känner till ngn bra "veteriary technician" utbildning utomlands? Som jag förstått det så försöker man göra den svenska utbildningen mer internationellt gångbar samt att man gärna vill göra det möjligt för svenska elever som läser vid SLU att göra praktik utomlands samt läsa ngt år utomlands.

Men min huvudfråga är alltså inte just det utan om ngn känner till bra utbildning till det utomlands. Inte bara som man kan googla fram, de har jag redan gjort. Jag vill veta av ngn som har koll på vad som är bra och genomförbart.

Gäller både stora och små djur så svara gärna vare sig du har bäst koll gällande små eller stora djur.

Tacksam för svar som kan ge lite klarhet!!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Veterinary technician/nurse utbildning? vad och var är bra?

Fråga Mayalv på forumet. Hon har pluggat ngt sådant i USA. Inte just Technician men vet att hon har koll på läget, tror även hon funderar på att läsa till ngt så hon kan ha kollat upp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 482
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 686
Senast: Farao
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 866
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katt i påse
  • Avlivning älskade katt