Veterinär - vilken?

Salama

Trådstartare
Det finns en hel uppsjö av veterinärer i Uppsala. Hur ska man veta vart man ska åka?? Har varit på Ultuna tidigare, men de har endast öppet för akutfall nu..

Jag ska chipmärka och vaccinera min lilla tjej, någon som har tips på vad man ska tänka på med val av veterinär och så?

/Förvirrad :p

Sv: Veterinär - vilken?

Men titta, en till Uppsalabo. Var hälsad. :bow:
Har Ultuna verkligen bara öppet för akutfall? Visste jag inte, tack för informationen. Vi har varit och kastrerat vår lille herre hos Årstas veterinärpraktik, tycker de gjorde ett bra jobb. Rätt litet ställe, det kan också kännas bra. Annars har vi faktiskt också varit mest på Ultuna, så jag vet inte riktigt vilka andra ställen som kan tänkas vara bra...

:D

Jo, från och med nästa vecka är det bara akutfall.. Trist, speciellt med tanke på att jag bor 1,5 km därifrån.

Eftersom jag inte är säker på om jag har tillgång till bil så måste jag kunna ta mig dit kommunalt. Suck! Har iaf hittat en klinik mkt nära där jag bor, ska kanske ta och slå en signal dit och höra. :)

Det är så trist när de skär ner på sånt där, svårt att hitta någon annan veterinär när man är van. Du kan ju alltid köra en rundtur i telefonkatalogen, jag hittade ett antal veterinärer där som verkar rätt bra (om man nu kan se det på en liten annons) och som dessutom har bra öppet-och telefon-tider.
Det krångligaste för min del är egentligen att ta mig till veterinären, då jag bor två mil utanför stan och inte har körkort eller transportbur. Då är det bättre med kvällsöppet.

Mmm verkligen..!

Jag ska försöka få pojken min att komma till Uppsala och se om han kanske kan göra mig och minimonstret. :) På något sätt löser det sig. Ska sätta mig och ringa runt sen.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama