Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!
Ofta tecknar man servicesavtal med olika serviceföretag just för att vara säker på att kunna utnyttja deras tjänster 24 timmar om dygnet. Det kostar att hålla den servicen. Så fungerar ofta privata företag och ja de överlever i konkurrensen.
Det var ingen äpple/päron-jämförelse. Obs att jag såg till det affärsmässiga.
Eftersom vet svarade och var beredd att åka ut till en avtalspatient, så var han de facto i tjänst. Må vara uteslutande för just hans avtalspatienter! Därför är tid på dagen irrelevant.
Ett agerande sådant butikens resp vet, duger inte i ett läge med konkurrens. Blir man så illa mottagen, vänder man sig inte dit någon mer gång. Man talar om vad som skett för grannar, vänner etc. Dessa för det vidare osv.
Hur länge tror du denna vet kommer att ha tillräcklig kundkrets?
Du har varit på båda sidor säger du. Betyder det att du varit egen företagare, utsatt för konkurrensens villkor?
LIA
Ofta tecknar man servicesavtal med olika serviceföretag just för att vara säker på att kunna utnyttja deras tjänster 24 timmar om dygnet. Det kostar att hålla den servicen. Så fungerar ofta privata företag och ja de överlever i konkurrensen.