Vet varken ut eller in!!

Skogstroll

Trådstartare
Ingen hittar något fel på min häst! Har skrivit om henne tidigare..Ödem under buken och under hakan,lite hostig,inte snorig,magrar av,ingen feber, svullen i ögon till och från och rinner klar vätska från ögon. valacken som går med henne hade enbart ödem under buken i ca tre månader innan det försvann av sig självt. har tagit blod prover på båda och alla prover säger att dom är friska!! Blir nog näs odling efter virus nu som det ser ut som,men eftersom alla andra hästar är friska i stallet och ingen av dom har feber.detta har nu pågått i flera veckor utan feber. Min vet skulle ringa veterinärmedicinska och rådfråga dom,just nu gissar vi på allergi mot något..Vi har gett kortison en gång och det fungerade på svullnaderna ca ett dygn sen gick dom upp igen..tyder väl lite på allergi om det fungerar? JAG BLIR GALEN SNART!
Har bytt ut höet,slutat ge protein (lucern),tagit bort saltet,tar nu bort kraftfodret helt och gör ett försök med det..men med tanke på att hon magrar är det ju inte så kul.Ska byta hage på dom imorgon för att se om det blir bättre.Vet ju bara inte vad fasen det är hon inte tål i såna fall?? Och eftersom en häst till har haft ödem känns det ju lite långsökt med cancer och annat..suck..tacksam för svar..

Sv: Vet varken ut eller in!!

Kvarka kan väl ge ödem under huvudet men då tycker man ju att hon skulle ha feber. Jag hoppas att du får någon diagnos snart, kanske du kan ringa till någon av de större klinikerna för att höra om de har något att föreslå.

what? nej jag tror jag håller mig till veterinärer i just detta fallet..annars kan säkert djur pratare vara bra till annat.. Min vet skulle själv ringa veterinärmedicinska idag och kolla med dom.. han hör av sig senare.. fick ett annat svar tidigare som jag funderat på , Inflammation i Tunntarmen? det stämmer med ödem och att hon magrar vad jag kan hitta. men rinnande ögon och lätt hosta? känns inte aktuellt i det fallet eller?

Min kompis förra häst fick ödem under magen och även vid ganascherna tror jag, och därefter problem att äta (fick bla foderstrupsförstoppning) Vet tyvärr inte de övriga syptomen då jag aldrig träffade den hästen. Det visade sig tyvärr att hästen hade lymfcancer...

Nu behöver det ju självklart inte vara det som är problemet med din häst, men jag ville ändå berätta om detta. Jag hoppas att ni hittar felet snart och att pålle tillfrisknar!

Hej!

Har det tagits leverprover? Träckprov? Blodprov för antikroppar mot inälvsparasiter?
Torrhosta eller kommer det upp något?
Är lymfknutor svullna?

mvh Rebecca

Lymfknutor är inte svullna.vet kollade i måndags,leverproverna var fina.Blodprover är tagna på allt vi kunde komma på,alla var fina.Träckprov är inte taget,blir väl nästa steg på måndag plus virusodling från näsa.men hon är ju inte det minsta snorig..ingen feber heller.Kommer inte upp något vid hosta,den är torr..

Liknande trådar

Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 137
Hästvård Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, så jag tänkte försöka söka lite hjälp här på Buke. Min ponny har varit hostig nu en ganska...
Svar
3
· Visningar
1 777
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Mitt sto har en längre tid haft ödem under buken och under hakan i ansiktet samt magrat en del.Alla prover visar att hon är fullt...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Hade vet ute i måndags igen och kollade på mitt sto då hon sedan en tid har haft ödem under buken och ett i ansiktet under käken.Min...
Svar
5
· Visningar
7 937
Senast: Skogstroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka