Skogstroll
Trådstartare
Ingen hittar något fel på min häst! Har skrivit om henne tidigare..Ödem under buken och under hakan,lite hostig,inte snorig,magrar av,ingen feber, svullen i ögon till och från och rinner klar vätska från ögon. valacken som går med henne hade enbart ödem under buken i ca tre månader innan det försvann av sig självt. har tagit blod prover på båda och alla prover säger att dom är friska!! Blir nog näs odling efter virus nu som det ser ut som,men eftersom alla andra hästar är friska i stallet och ingen av dom har feber.detta har nu pågått i flera veckor utan feber. Min vet skulle ringa veterinärmedicinska och rådfråga dom,just nu gissar vi på allergi mot något..Vi har gett kortison en gång och det fungerade på svullnaderna ca ett dygn sen gick dom upp igen..tyder väl lite på allergi om det fungerar? JAG BLIR GALEN SNART!
Har bytt ut höet,slutat ge protein (lucern),tagit bort saltet,tar nu bort kraftfodret helt och gör ett försök med det..men med tanke på att hon magrar är det ju inte så kul.Ska byta hage på dom imorgon för att se om det blir bättre.Vet ju bara inte vad fasen det är hon inte tål i såna fall?? Och eftersom en häst till har haft ödem känns det ju lite långsökt med cancer och annat..suck..tacksam för svar..
Har bytt ut höet,slutat ge protein (lucern),tagit bort saltet,tar nu bort kraftfodret helt och gör ett försök med det..men med tanke på att hon magrar är det ju inte så kul.Ska byta hage på dom imorgon för att se om det blir bättre.Vet ju bara inte vad fasen det är hon inte tål i såna fall?? Och eftersom en häst till har haft ödem känns det ju lite långsökt med cancer och annat..suck..tacksam för svar..