Allergi av gammalt gräs????

Sv: Allergi av gammalt gräs????

Tror du missförstått mig helt. Jag tror inte heller din häst blir sjuk av maten, utan just av mögelsporer, å då vore det väl på plats att ta mögelallergiprov på henne om det inte är gjort, då får du ju svar på frågan en gång för alla om hon är mögelkänslig. Å mögelsprover ligger inom inomhustesterna, utomhustesterna är gräs, träd buskar m.m.
I detta läge så skulle jag även nästa år ta utomhusprov för att se va det säger också.

okay:) Då är vi på samma våglängd:) Jag har haft hästen ganska snart två år och detta är första gången detta händer.Så hon har inte haft någon överkänslighet/allergi förut,så även om jag har formulerat mig när jag startade tråden med just Allergi-så är det väl egentligen inte det det är från början:confused: Gäller dom testerna även för hästar som tex blivit överkänsliga efter tex förgiftning?Var görs testerna?(kan vet göra det hemma eller är det på klinik?) Hon har alltid haft järnmage förut och varit extremt lättfödd..så därför misstänker vi att det var tex giftig växt i höet hon fick i höstas som förgiftade henne och nu får hon efter reaktioner av tex gammalt gräs..(snurrigt..sorry) har haft en vet som har varit ute flera gånger och tagit prover samt utrett henne i snart två månader nu:cry: Har även tagit blod prover där allergi borde ha synts (histaminhalt i blodet:confused:) och det provet visade inget onormalt.

Min veterinär skickade blodproverna till Dr.Baddaky, tror att fler vet. använder sig av dem.
Kanske långsökt men är sköldkörteln kollad på henne. Båda mina liknande fall har haft förstorad på ena togs aldrig några ämnesomsättningsprover, på den andra tog vi men de var OK, men jag är övertygad om att förstoringen i sig kan ställa till det lite ändå. Men det har jag inga belägg för.

Senast ändrad:

Känns som att eftersom min gamla valack som går med henne oxå hade ödem tidigare som försvann när vi bytte deras hö så vore det konstigt om hon hade sköldkörtelfel..han hade oxå ödem i typ tre månader innan det försvann helt.
Eftersom det så tydligt försvinner vid snö så borde det ju vara gräset.I morse var båda ödemen nästan helt borta:banana:låt snön ligga länge!
Ska kolla med vet om proverna!

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto var sjuk förra året och magrade,fick ödem osv.Hon fick även hosta.Allt foder byttes ut (hittade inget fel på det,men bytte...
Svar
14
· Visningar
1 502
Senast: Sar
·
S
Anläggning Det är så att jag är inhyrd i ett stall där det tidigare varit ett sågverk. För ett tag sedan hörde jag om en uppfödare vars valpar...
Svar
9
· Visningar
2 430
Senast: ptr
·
Foder & Strö Försöker forfarande reda ut vad det är för fel på min häst! Har tagit alla blodprov man kan komma på nu! Alla visar att det inte är ngt...
Svar
1
· Visningar
1 392
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Hade vet ute i måndags igen och kollade på mitt sto då hon sedan en tid har haft ödem under buken och ett i ansiktet under käken.Min...
Svar
5
· Visningar
7 937
Senast: Skogstroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka