Vet varken ut eller in

Ludd

Trådstartare
Hej!

Behöver era synpunkter.
Just nu vet jag varken ut eller in. Jag jobbar som lärare med 1.5 h:s pendlingstid varje dag. Jag är singel, inga barn, bor i en etta.
Längtar så otroligt mycket efter att ha en hund (katt funkar ej i etta, vill att den ska kunna gå ut).
Jag inser att det ä i stort sett omöjligt så som jag jobbar och bor. Har haft hund förut o vet hur mycket sällskap de vill ha och hur mycket tid det tar. Enda alternativet jag kan komma fram till eftersom jag inte vill ha den på dagis är att skaffa en allergihund efter att ha kollat med skolan om det skulle vara ok att ha med sig hunden på jobbet. Vill gärna höra era spontana tankar om detta.

Sv: Vet varken ut eller in

Ja, lycka till om du ska få tillstånd att ta med en hund till jobbet, när du jobbar som lärare... Men undrens tid är kanske inte förbi. Skulle du få nej så finns väl ett antal andra lösningar, dagmatte, dagis, delad vårdnad... Väldigt många människor har ju problemet att man har hund men inte tiden, och behöver hjälp på dagtid. Kanske du kan få jackpot och hitta någon hundfamilj med utflugna barn som plötsligt inser att de behöver hjälp på skolloven... Skaffa hund utan att ha löst hur det ska fungera rekommenderar jag inte.

Det är ganska få jobb som tillåter att man tar med sig en hund, och jag tror tyvärr inte att läraryrket hör till dem.

Själv drömmer jag om en hund, men hyser inget hopp om att få ta med den till jobbet, och då faller lite av poängen eftersom jag helst vill att vi blir alldeles oskiljaktiga och hunden ska sova på mina fötter medan jag sitter och jobbar.

Kan aldrig tänka mig att skolan går med på det. En allergihund är inte 100% säker.
Vi har som regel att hundar stannar utanför skolgården.
Alternativet är att skaffa en kmbi med riktigt superhundgaller och ha hunden i bilen på arbetstid. Har man kraftiga grindar bak och en större hund kan bakluckan vara öppen en varm dag.