Vet någon vem Ganges är?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Babbel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 062
B

Babbel

Har gått och kärat ner mej i en häst ca 80 mil hemifrån. Tänkte göra det lite enklare genom att ta reda på lite fakta om åtm hingsten. Hästen är alltså e. Ganges ue.Manno ,manno tror jag är en saddelbreed men Ganges kan jag inte hitta något om. Är det någon som kan hjälpa till? :bump:

Sv: Vet någon vem Ganges är?

:(Ser inte ut som någon annan vet vem Ganges är heller. Tråkigt, kanske lika bra att hoppa över denna häst vad det gäller som fortsatt spekulant. Det är väl något holländskt iaf, förmodligen avlad för gångart/körning runt 165 mkh så det är ju ingen liten häst och 2 år gammal:love:

Jag vet en arabisk fullblodshingst vid namn Ganges :love:
Men det verkar ju inte vara den du letar efter :)

Du har helt rätt att det är en körhäst du har gått och kärat ned dig i.
De får inte gröna papper i Sverige. Som regel kostar de mindre än ridhästtypen.
Ganges-Manno är nog inte helt vanlig stam. Det är lite mycket linjeavel?
Ganges är född 88 och godkändes 91.
Han fick ganska mediokra siffror på sitt test med bla 5,5 på skritt, och 6,5 på trav och körproven.
Han har ett gott temperament, fick 9or på det, men de brukar vara vänliga djur.

Vad jag kan hitta så har han 600 avkommor tom 2004.
Foto=NBDVOJR6

Manno var väl årets körhäst minst en gång och hade stort genomslag i aveln.
Jag tror att du kan söka på åtminstone Manno på forumet här, för han brukar komma på tal i körhästsammanhang.
mvh

Hej jag har nyligen gått och köpt en två åringt sto Hollenskt halvblod e.Ganges ue.Manno. Har inte hittas så mycket fakta på fadern, men mycket på manno.. Vart lite nyfiken på om det är samma häst vi kollat på.. eller om du kollat på systern till min.. Ville köpa båda men det blev bara en skulle vara intressant att veta vart Anorca tog vägen..

Det där med att de inte har gröna papper i sverige, då har jag hört nått helt annat. Vad jag hört så blir deras papper gröna i sverige. Och att jag skulle kunna få henne bedömd på tre års test i vår..

Mvh Emmelie

Blir du inte trött på alla på det här forumet som inte kan ta reda på fakta först (innan köp) om KWPNs köravdelning?:crazy:

Tur att du orkar informera:smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 044
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 123
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 799
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka