Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har haft en! Romeo - Flamingo - Mozart. Köpte honom som fyraåring. Klass 1 som hopphäst och 2 som dressyrhäst på kvalitén när han var fyra. Jag tävlade LA dressyr på honom innan jag sålde honom som sjuåring. Hög ridbarhet, jättefin i munnen MEN han var inte så kul att rida ut på, hellre fly än illa fäkta var hans motto till en början. En rätt snygg häst tycker jag men åt det grövre hållet. Sålde honom endast pga tidsbrist.
Jag hade ett Romeosto som var e: Romeo-Utrillo-Romeo** Det var en mkt tuff dam både hanteringsmässigt o ridmässigt. Ganska liten ca 162 cm som fyra åring. Gulbrun till färg kort o kompakt med hingstnacke! På tömkörningskursen betedde hon sig mer som en hingst än ett sto och den ena tömkörningsläraren vägrade ta i min häst och då är hon mkt van o tävlat SM i körning.
Men ändå älskade jag danna tuffa dam och det dröjde länge innan jag sålde henne efter påtryckning utifrån och en rejäl avåkning!
Jag har ridit en valack efter Romeo-Modesto ett litet tag. Han var precis som Marwinettes häst inte så stor och rätt kompakt med mycket nacke. Hoppade riktigt bra och hade även bra gång. Första gången jag red honom travhoppade jag drygt 130 cm. Tuff häst som gärna bockade, slängde av mig 3 pass på rad och sedan lämnade jag över honom till en annan ryttare. Hon som köpte honom efter det ramlade av när hon provred, men köpte honom iaf och tävlade upp t.o.m. MSV dressyr.
Hej
Jag har en avkomma efter Romeo oxå! du har ingen bild på din häst som du skulle vilja maila vill se skillnad på så många avkommor som helst.
Mvh Maria jakmar@spray.se
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.