Vet ej om min golden har blivit slagen????

A

Aldoba

Jag har ett stort problem.
För fyra veckor sen så hämtade jag och min kille en golden hanne på 3 år.
Vi har redan en labrador tik på snart 1 år som behövde sälskap då hon bara tuggade på väggarna när vi inte var hemma.
Men nu den senaste veckan har vi märkt att han blir rädd så fort man höjer rösten eller klappar med händerna och en gång tog killen honom i nackskinet och han bara skrek och började skaka och kröp ihop och nu bara gnäller han varanan sekund typ.
Mina tankar är att han har blivit misshandlad för jag har aldrig sätt en hund så här, man blir riktigt ledsen....
Vad tror ni????

Sv: Vet ej om min golden har blivit slagen????

Det är ju i stort sett omöjligt att veta. Det kan ju vara så, men det kan ju också vara precis tvärtom. Det kanske är en vek hund som ALDRIG blivit tagen i nackskinnet förut och reagerar starkt. Jag skulle anpassa mitt handlande efter hur hunden är nu, och inte tänka så mkt på vad som har hänt tidigare.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Trassel12
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 411
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V