Vet.besiktning???

K

katz

Hej. Hur mycket kostar en vet.besiktning?? Skall kolla på en häst, ägaren hade inte tänkte göra någon vet.besiktning, efter att ha pratat lite om det så skulle hon kunna gå med på det om vi delar kostnaden//Katz

Sv: Vet.besiktning???

Jag gjorde en besiktning i måndags på klinik och det kostade 1300 kr, totalt 3375 inklusive exportröntgen.
/Sessiagh

1200:- fick jag betala för vanlig gårdsbesiktning förra året. Säljaren och jag delade på kostnaden.

Har kostat 1000 lappen, de gårdsbesiktningar jag betalt.

En vanlig överrenskommelse är att köparen betalar besiktningen för hästen, går hästen inte igenom betalar säljaren.

ca 800 kronor + moms och framkörningsavgifter fick jag uppgift om via förättningsunderlaget när distriktaren utförde en enkel gårdsbesiktning på en av mina hästar för två veckor sen.
Framkörningsavgifterna beror ju på hur långt det är mellan distriktveterinärernas station och stallet hästen finns i...

Bra att ni gör en besiktning - det ska man ALLTID göra när en häst byter hem och/eller vårdare och ansvaret för den ska flyttas till någon ny....! Hoppas hästen går igenom u.a.!:)

Jag besiktigade min nya häst i går.
Vanlig gårdsbesiktning kostade 900,-

Har allt kört med att går hästen igenom betalars köparen, annars betalar säljaren. Har varit så både vid köp av häst och när jag sålt häst.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 004
Senast: QueenLilith
·
Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 193
Senast: sjoberga
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 670
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V