Vet.besikta vid lokal?

Sv: Vet.besikta vid lokal?

nummerlapp, å lokallicens, mätintyg (ponny) och vaccinationsintyg :D allt som behövs ;) kan ju va bra om man har en häst me då :p

Om man inte är som klantarslet mig. Jag glömde sätta på nummerlappen när jag tävlade lokal för några veckor sedan! Pinsamt! :o Och ingen protesterade! Tur för mig att man inte blir utesluten numera utan nummerlapp! :o

Jag brukar tävla regionalt, och har rutinen att nummerlappen, den kommer fram och på när jag ska veterinärbesiktiga.
Så nu blev det för mkt för min planering när det inte var ngn veterinärbesiktning! Snacka om att jag är vanedjur! :angel:

Chima måste chippas också ;) om ni inte redan gjort det.. ponnyer måste ju tydligen vara det för att tävla?

Jo från och med inbjudningstävling och uppåt ska de chippas. (alltså även på lokal)

sannaaah skrev:
Chima måste chippas också ;) om ni inte redan gjort det.. ponnyer måste ju tydligen vara det för att tävla?

Jo det vet jag ;)
Vi ska chipmärka henne så fort någon har tid, men alla som chipmärker är ju upptagna :crazy:

Varför ska ponnys chipmärkas o inte hästar, jag tycker egentligen att alla hästar ska vara chipmärkta :angel:

Chima skrev:
Jo det vet jag ;)
Vi ska chipmärka henne så fort någon har tid, men alla som chipmärker är ju upptagna :crazy:

Varför ska ponnys chipmärkas o inte hästar, jag tycker egentligen att alla hästar ska vara chipmärkta :angel:

Har du pratat med Lotta från Rättvik då? PMa om du vill ha hennes nr

Är det en veterinärbesiktning måste man besikta, men oftast är det inte det.

Anledningen till att ponnyerna ska vara chippade är, som jag förstått det, att man ska veta att man mäter rätt ponny. De vill komma åt fusket med andra ord. Motsvarande anledning till att hästarna inte chippas blir då att de inte mäts.

jag var som sagt på Nationell tävling, stog i PM att stickkontroll skulle utföras. (stod det även när ja skulle på en lokal), men inte på nåt av ställena så var det någon kontroll. :smirk:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 054
Senast: Bison
·
Hästhantering Är med i en facebook-grupp med hästmänniskor från hela världen och ser att framför allt på brittiska öarna, är det väldigt vanligt att...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 135
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar