A

armando16

Jag skall besikta min häst efter nyår och sätta en försäkring på honom. kom på att jag aldrig, under mina många hästår, har vart med om en veterinärundersökning. vad görs förutom böjprov på en vanlig "standard" undersökning?! kan hästen få andra reseratioer förutom ev hältor?!

Vad kan en veterinärbesiktning tänkas kosta (räkna bort reseersättnig)

Tacksam för alla svar!!

MVH Jessa
 
Sv: vet. bes

Jag skall besikta min häst efter nyår och sätta en försäkring på honom. kom på att jag aldrig, under mina många hästår, har vart med om en veterinärundersökning. vad görs förutom böjprov på en vanlig "standard" undersökning?! kan hästen få andra reseratioer förutom ev hältor?!

Vad kan en veterinärbesiktning tänkas kosta (räkna bort reseersättnig)

Tacksam för alla svar!!

MVH Jessa

Hej! har med en häst som ska besiktogas efter jul. Vad jag har lärt mig att vetbes. kostar mellan 700-1000 kr.
mvh
 
Sv: vet. bes

När min häst besiktigades kontrollerade/tittade veterinären på allmäntillstånd, uppförande vid besiktningen, hull, ögon, öron, synliga slemhinnor, hjärta och cirkulationsorgan, respirationsorgan och bröstkorg, munhåla och tänder, bukväggar, könsorgan, hud, nervsystem, hovar, rörelseorgan, rörelser i skritt och långsam trav, rörelse under longering och böjprov.

Detta gjordes hemma i stallet och det hela tog nog bara 30-45 minuter. Det kostade 1005 kronor för att vara exakt:) . Fast då ingick reseersättning.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vet. bes

jag gjorde en sån på en häst i Linköpingstrakten med distriktsveterinärerna. Det kostade ca 1200 kr..
 
Sv: vet. bes

Okej. så det är alltså däromkring det ligger. tack för svaren!!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 932
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 593
Senast: mackan
·
Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 933
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp