Verkstadsproblem

WaterLily

Trådstartare
Vi lämnade in vår ena bil till fordonsprogrammet på en gymnasieskola här i stan, där de lagar bilar till ett billigare pris mot att det tar längre tid. Vi har lämnat bilar till dem förr, och aldrig haft problem, men nu är vi inte nöjda.

- Vi lämnade in bilen i slutet av november, och fick ett löfte om att ha den tillbaka innan jul. Vi fick tillbaka den idag, 19 februari. Bromsröret som skulle bytas visade sig vara ännu sämre än vad besiktningsprotokollet visade, och de blev tvungna att byta hela röret. De har hela tiden sagt att bilen "är snart klar" och för en halv månad sedan fick vi höra att vi skulle få hämta bilen samma vecka, det stämde dock inte.

- När sambon hämtade upp bilen idag så står ratten snett, och framvagnen känns sned. Det är uppenbart att det blivit något fel, och läraren tittade också på det och gav 1000 kronor i rabatt för arbetet. Sambon bokade in tid för framvagnsinställning hos Mekonomen, för 1295:- på måndag.

- Igår hörde de av sig om att de hittat fel på två bromsok, och att dessa skulle behöva bytas, annars skulle bilen vara okörbar, och vi skulle behöva hämta den på trailer? Adderad kostnad = 2500 kronor. Det här är ingenting som varken vi eller besiktningsmännen noterat, och jag tycker att det kändes som en ganska saftig extra kostnad att slänga på dagen innan vi äntligen ska få hämta bilen.

Jag tycker att det minsta de kan göra är att stå för HELA kostnaden för framvagnsinställningen, men vad har man egentligen rätt till? Framvagnen var ju okej när vi lämnade in bilen, och jag tycker att det känns konstigt att de ska kunna lämna tillbaka bilen i sämre skick än när de fick den?

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 834
Senast: ptr
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 052
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat