verkning..?

Fibusen

Trådstartare
hur verkar eran hovslagare?

vart så fundersam nu när jag har bytt fram och tillbaka pga att vissa slutat,andra kom aldrig den tiden sm var sagt:mad: ,och jag flyttat runt lite..

en del "knivar" ju lite vid strålen,en del inte..? hmm,hur ska det vara igentligen?

han som var ut i dag klippte bara lite runt om,och raspade..
en som jag hade innan täljde av runt strålen,klippte och raspade....

hur ska det vara så att jag vet att jag får en BRA hovslagare?
 
Sv: verkning..?

sörflickan lisa skrev:
hur verkar eran hovslagare?

vart så fundersam nu när jag har bytt fram och tillbaka pga att vissa slutat,andra kom aldrig den tiden sm var sagt:mad: ,och jag flyttat runt lite..

en del "knivar" ju lite vid strålen,en del inte..? hmm,hur ska det vara igentligen?

han som var ut i dag klippte bara lite runt om,och raspade..
en som jag hade innan täljde av runt strålen,klippte och raspade....

hur ska det vara så att jag vet att jag får en BRA hovslagare?

Kanske denna länk kan hjälpa dig.http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=679057
 
Sv: verkning..?

Min hovslagare "knivar lite vid strålen".
Ponnyn får röta väldigt lätt, och då lossnar det små bitar från strålen.
 

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 883
Senast: Stereo
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 084
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 259
Senast: mily
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 588
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp