T
Tiggertjejen
Vi har en shettis i stallet som inte rids utan används som sällskapshäst, nu är det som så att han har fått långa hovar och behöver verkligen verkas! Hovslagaren till ägaren var där ute igår och skodde en annan häst, då bad vi honom verka shettisen och det ville han inte, han sa att han blir ömmare i hovarna då och att han skulle ta det med ägaren....Jag som undrade hur han kunde bli ömmare om man verkade ner honom eftersom det verkligen behövs så ifrågasatte jag honom: Blir han ömmare om du börjar att verka ner honom succesivt nu till svar fick jag: Jag tar det med ägaren (alltså han skrek). Nu så tycker jag att detta var en otroligt otrevlig hovslagare, men det visste jag innan att han var (har tjafsat med honom innan då han slog en häst i magen).
Men inte blir väl shettisen ömmare om man verkar ner honom succesivt (det blir väl bara värre)? Visst ska man verka ner honom så fort så möjligt om han nu är så lång i hovarna?
Kan inte hjälpa om detta är lite svamligt skrivet men jag blir så förbannad, tror inte på denna otrevliga hovslagares teori, eller så jag ute och cycklar!!!
Men inte blir väl shettisen ömmare om man verkar ner honom succesivt (det blir väl bara värre)? Visst ska man verka ner honom så fort så möjligt om han nu är så lång i hovarna?
Kan inte hjälpa om detta är lite svamligt skrivet men jag blir så förbannad, tror inte på denna otrevliga hovslagares teori, eller så jag ute och cycklar!!!