Veredus Piaffe - bra/dåligt?

Victovie

Trådstartare
Har börjat kika på dessa benskydd ganska nyligen, gillade vad jag såg när jag kände och klämde på dom i stötdämpande och skyddande syfte. Men nu när jag researchar om dom så hittar jag ett par stycken som har erfarenhet av att de har dålig passform bla.

Hur är era erfarenheter? Avrådes eller är de bra?

Sv: Veredus Piaffe - bra/dåligt?

Jag har ett par som ligger och samlar damm eftersom jag inte alls är nöjd med passformen. De smiter inte åt runt kotan som de gör i övrigt och orsakar därför skav. Kan hända att en mindre storlek vore bättre. De kostar ju en slant så jag skulle rekommendera att testa dem innan du köper.

I min mening är de helt ok men inte mer än så. De sitter ok, men kommer in en hel del sand under skydden på alla de hästar som jag har haft dem på. Jag tycker inte de är värda sina pengar.

Har ingen personlig erfarenhet. Men känner ett 10-tals personer som har tyckt att de var usla! Flera utav deras hästar fick skav, dålig passform osv. Vet ingen som har varit nöjd. Känns som att kasta pengar i sjön.

Jag har ett par som inte är så mycket använda men det lilla jag använt dem är jag nöjd. Lite stora för min lilla häst dock så skulle haft en storlek mindre.

Jag har en uppsättning av Revo-varianten och jag tycker att dom är helt ok. Jag har fått dom och skulle inte kunna tänka mig att lägga så mycket pengar på dessa skydd som dom kostar dock. Passformen är det inget större fel på, men spännena tyckte jag från början var meckiga att få fast så hårt jag ville ha dom. Nu tycker jag dock att dom är ganska smidiga och nätta.

Storlek M på min långbenta 170's-häst:
20131003-222954.jpg

Har inga själv, men vad jag hört från vänner så är det inte så mkt positivt. För dålig passform och ger pga de skav. För en sån prislapp så vill man ju gärna att de ska sitta riktigt bra. Men de sitter säkert perfekt på visa hästar.

Jag hade första modellen, Piaffe Evo (??) tror jag att dom hette till min häst! Satt som en smäck! :love::d

Hade stl M till henne, precis som vi hade i hoppskydden (Carbon Gel)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 115
Senast: Snowball
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 766
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 261
Senast: Dopy
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 271
Senast: Djurvän
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama