Ventipulmin

I

Ivy

Är det farligt att ge bronkodilaterande preparat med utgånget datum? Alltså rent hälsovådligt? Förstår att effekten kanske försämrats men skulle hästen ta skada av det? Råkar ha ventipulmin hemma som är några månader för gammalt, man får ju bara det på recept och det är dyyyrt... vill inte vara snål med hästen, men jag tänkte bara höra mej för lite... :o

Han har hostat och nu vill jag hjälpa honom med slempropparna lite. Vet att bisolvon är receptfritt men vet oxå att ventipulmin är bättre och dyrare samt står i medicinskåpet... :crazy:

Apoteket har en läkemedelsupplysning som man kan ringa och fråga tel nr dit är 0771-450 450. Jag skulle rekommendera att du frågar dem!

Jag har en häst med bronkit som behandlas i omgångar med ventipulmin. Har fått stränga order från vet att inte använda det av utgånget datum. Försämrad effekt + att det kan innehålla bakterier.
/M

oj, då ska jag nog inte testa.. det får bli till att köpa bisolvon då... och se hundralapparna skrumpna bort :o nä skämt åsido, nu ska slemmet väck!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka