Vems är katten ?

KisseNova

Trådstartare
Jag har en katt här hemma på foder och jag anser att katten är uppfödarens tills antal kullar är tagna. Men många säger att katten är min och att livmodern är uppfödarens.

Hur fungerar det egentligen ? Vi har ett mycket bra skrivet kontrakt där vi båda fick in det vi tyckte var viktigt.

Men räknas katten som min eller som uppfödarens ? För min del spelar det ingen roll, men vore kul att se vem som har rätt ;)

Sv: Vems är katten ?

Kan inte svara vad som gäller katter, men en kompis till mig hade en hund på foder av en uppfödare. Den hunden var INTE hennes på papper, utan hon skulle få ta över hunden efter att uppfödaren tagit några kullar på den. Men givetvis så betraktades väl hunden som hennes eftersom den levde i hop med henne. Men i grund och botten var det uppfödarens hund. Efter några kullar skrevs papper, och det blev min kompis hund.

Sv: Vems är katten ?

Kan inte svara vad som gäller katter, men en kompis till mig hade en hund på foder av en uppfödare. Den hunden var INTE hennes på papper, utan hon skulle få ta över hunden efter att uppfödaren tagit några kullar på den. Men givetvis så betraktades väl hunden som hennes eftersom den levde i hop med henne. Men i grund och botten var det uppfödarens hund. Efter några kullar skrevs papper, och det blev min kompis hund.

Likadant är det för min kompis hund. Hunden blir deras på pappret först när 1 kull är tagen av uppfödaren.

Kan likna det vid en foderhäst. Ansvaret är ditt till 100% så även den ekonomiska biten. MEN hästen är ej din på pappret=)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 290
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 739
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår