Vem var etta?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare black pearl
  • Startdatum Startdatum
B

black pearl

Min fölis är efter Chirlon som är född 1989 och blev bruksprovstvåa och ridprovstvåa 1993. Vem kom etta det året? Någon som vet?

Sv: Vem var etta?

:)OK! Tack för svaret. Hittade inte mina gamla hingstkataloger sedan vi flyttade för fyra år sedan:angel: Var det med några andra kända hingstar samma år? Alltid kul att se tillbaka i historiken för gamla hingstar...

Jag hade tänkt betäcka mitt sto med Nocturne men som vanligt var jag för sent ute,1998 såldes han utomlands.Jag tror det var till Tyskland men är inte säker,synd på så trevlig hingst. Trevlig exteriör och han både rörde sig trevlig och kunde hoppa. Kan undra vad det blev av honom sedan. Det är synd att så många fina hingstar lämnat Sverige,kanske fick de för få ston så att det blev mer lönsamt att sälja dem i stället och alla bud kan man ju inte tacka nej till.

Jag sökte på hans namn och fick fram att han har ca 200 avkommor och det verkar som om han först såldes till Norge och så småningom till USA...jag kan ha missuppfattat om det var hans export eller någon avkommas då jag inte fick fram sidan riktigt utan bara den lilla första info-texten.

Nocturne står som exporterad till Tyskland i hingstkatalogen i alla fall.

OK, då stämmer säkert det. Sidan jag tittade på var borttagen så det var nog en annan pålle som det ordades om då:o

Men runt 200 avkommor stämmer i alla fall enligt ASVH.

Jag har för mig att det var ägaren som sa till mig att han skulle säljas till Tyskland men den affären kanske inte blev utan att det blev Norge. Men jag har nu tittat i hingstkatalogen och där står det ju också att det var till Tyskland som han såldes.Tänkte ett tag att jag snurrat ihop det med Lanskoy för de ägdes ju av samma person,men Lanskoy såldes väll till Danmark och inte Tyskland.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 130
Senast: mamman
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 220
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka