Vem tar man hjälp av i Göteborg vid inkörning

B

BIGmamma

Har en 3 årig Gelderländer på foder som vi gärna villköra in. Bor i Göteborg. Finns det någon kunnig i trakterna man kan antlita och ta hjälp av. Någon som vet?

Sv: Vem tar man hjälp av i Göteborg vid inkörning

Har du tittat in på kuskringens hemsida??

Anna-Carin

Kolla på travet om någon kan hjälpa dig.

Om du kan förflytta dig till Fjärås så har du Nordhallänningarna. Kolla på www.ksnh.nu

Jag säger såhär: undvik travet om du vill ha en väl inkörd häst.

Vill du skicka hästen eller vill du åka på träningar i din närhet?
Det är ju tyvärr ont om träningar, men ofta har brukssidan mer aktiva inkörningsdagar, så hör med dem om inkörning!

Jag vet inte vad som är bäst. JAg vill nog vara med tror jag. Kan fixa tömkörning själv. men det är detta att sätta vagn bakom som är lite läskigt.

Ja, då ska man vara två duktiuga framme och en duktig bak som håller i tömmarna, vara på inhägnat område.

MKänner du inga riktiga hästmänniskor som kanske har lust att vara med? Folk som hanterar unghästar dagligen är bra folk med.

Ska du bara ha hjälp vid enstaka tillfälle just vid vagnens påsättning kan travfolket duga alldeles utmärkt, de är tuffa!

Som jag skrev innan så ta kontakt med travet. Hästen är ju redan så förberedd så dom ska nog hinna hjälpa dig några enstaka gånger.

Skall höra mig för bland häst folket runt oss. Annars kanske det blir travet, Tusen tack!

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 452
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 450
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar