Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om hunden vaktar så tillkallar de en av polisens hundförare.
Bäst är att ha ett ICE Hund inlagt i mobilen.
Vad är det?
Bäst är att ha ett ICE Hund inlagt i mobilen.
Smart! *lägger in*
Jag skulle gissa på att det står för In Case of Emergency!
Nu har ju jag sambo och barn och bor nära mina föräldrar så jag har inte känt något jättebehov av ett djurägarkort, men vet att min syster när hon var singel med hundar hade ett sånt i plånboken. Man kan ju faktiskt råka ut för en olycka när hunden inte är med, och då är det bra om man bär något på sig som informerar räddningspersonal/polis att det kan finnas hundar som är ensamma kvar i hemmet.
ICE hund var ett bra tips, det har jag inte tänkt på faktiskt.
Jag vet hus ICE fungerar, dock visste jag inte att det kunde användas på hund.
För att spinna vidare lite på ämnet, vad händer med hunden om man dör?
Om jag nu skulle dö knall och fall idag, skulle min son få ärva min hund? Med tanke på att jag och sambon inte är gifta.
Eller går hunden till mina föräldrar då det inte är så lämpligt att en 6 månader har en egen hund?
(Nu om det skulle hända skulle väl sambon ta hunden eller ge bort den till min bästa vän, men rent juridiskt?)
För att spinna vidare lite på ämnet, vad händer med hunden om man dör?
Om jag nu skulle dö knall och fall idag, skulle min son få ärva min hund? Med tanke på att jag och sambon inte är gifta.
Eller går hunden till mina föräldrar då det inte är så lämpligt att en 6 månader har en egen hund?
(Nu om det skulle hända skulle väl sambon ta hunden eller ge bort den till min bästa vän, men rent juridiskt?)