Vem tar hand om hunden

Sv: Vem tar hand om hunden

Om man åker bil ska man ha hunden i bur. Om man har hunden lös och krockar / kör i diket så att man blir skadad så har polisen rätt att skjuta hunden om den p g a chock eller skador går till anfall mot räddningspersonalen för att de ska kunna rädda människan. Hunden kan känna sig väldigt trängd i ett så litet utrymme, i synnerhet om matte/husse är avsvimmad/skadad.

Om man är går eller cyklar när något händer så bör ju någon kunna locka till sig hunden, men om det absolut inte går och den är väldigt aggressiv mot räddningspersonalen så gäller tyvärr samma sak där.

Om det inte är några problem med hunden så brukar polisen ta hand om den och antingen lämna till anhöriga eller till det hundpensionat de har kontrakt för upphittade hundar med. Att tänka på utöver ICE Hund är att man kan skriva in i sitt testamente vad man vill ska hända med hunden. T ex att man har avtalat med någon som ska ta hand om den. Om man inte har testamente så kan man skriva ett just för hundens/kattens skull.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 528
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 036
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
389
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 387
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025