vem står för kostaden?

attempt

Trådstartare
Om jag ska köpa eller låna en häst på foder. Står jag eller ägaren för vet.besiskningskostanden?

Sv: vem står för kostaden?

Vid köp är rekommnedationen att köparen står för besiktningen. Finns prejudikat på dommar som visar att det är det klart bästa för en köpare om det blir någon tvist i framtiden.

Vid fodervärdsavtal så brukar den ena parten stå för besiktningen när avtalet börjar och den andra när det slutar. MEn det är något som man själv kan komma överens om.

Sv: vem står för kostaden?

Enklast är om ägaren står för besiktningen när hästen åker till fodervärd, dvs bevisar vilket skick hästen var i då. Sen står köparen för besiktningen när hästen åker tillbaka till ägaren. Och då får man papper på vilket skick hästen återlämnades i.

Men det är något man får göra upp med ägaren.

Liknande trådar

Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 332
Senast: EZMK
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 258
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka