G
Gaspardin
Sv: Vem ska hålla min älskning?
Jag tog mitt ansvar som djurägare jag tog beslutet att låta min häst slippa sitt lidande.
Jag såg till att hans sista stund på jorden var lugn utan att jag stressade honom.
Jag har inte dålig samvete,vet att det jag gjorde var rätt för mig.
Vad har du för rätt att dömma mig?
Sorgen blir inte mindre för att jag är med och ser när han faller och ligger död i en blodpöl på gårdsplanen.
Den bilden ville jag inte ha som en sista minne av min häst.
Jag skulle varit så ledsen och upprörd att det skulle påverka min häst på ett negativt sätt.
Nu ställde min hovslagare upp och höll honom,hovslagaren kände hästen sedan innan så det gick lungt och fint till.
Hovslagaren pratade med killen från lantbrukstjänst och han sa att han föredrog att inte ägaren var med för hästens skull,de märker ju annars att något är på gång och undrar varför matte/husse beter sig så konstigt.
Jag svek inte min häst jag gjorde han en tjänst genom att inte vara med.
Så egoistiskt.
När ens djur behöver en som mest, då sviks det.
Kan man inte vara med sitt djur dess sista stund i livet, anser jag att man ska överväga om man alls ska ha djur. Man behöver inte följa själva avlivandet eller ev kramper, det går bra att vända bort huvudet.
Vem har sagt att livet ska vara fritt från obehagligheter och sorg? Ta ert ansvar mot ert djur även om det är svårt och jobbigt!
LIA
Jag tog mitt ansvar som djurägare jag tog beslutet att låta min häst slippa sitt lidande.
Jag såg till att hans sista stund på jorden var lugn utan att jag stressade honom.
Jag har inte dålig samvete,vet att det jag gjorde var rätt för mig.
Vad har du för rätt att dömma mig?
Sorgen blir inte mindre för att jag är med och ser när han faller och ligger död i en blodpöl på gårdsplanen.
Den bilden ville jag inte ha som en sista minne av min häst.
Jag skulle varit så ledsen och upprörd att det skulle påverka min häst på ett negativt sätt.
Nu ställde min hovslagare upp och höll honom,hovslagaren kände hästen sedan innan så det gick lungt och fint till.
Hovslagaren pratade med killen från lantbrukstjänst och han sa att han föredrog att inte ägaren var med för hästens skull,de märker ju annars att något är på gång och undrar varför matte/husse beter sig så konstigt.
Jag svek inte min häst jag gjorde han en tjänst genom att inte vara med.